Companii

Cea mai mare tranzacţie între doi retaileri locali: Annabella cumpără reţeaua Best Market cu 13 magazine şi îşi pune astfel judeţul Dâmboviţa pe hartă. Ion Şoloman, proprietarul Best Market: Am vrut să fac exit pentru că îmi voi concentra atenţia pe alte businessuri din zona de modă şi contrucţii. Se ascute concurenţa în comerţul alimentar

Cea mai mare tranzacţie între doi retaileri locali:...

Autor: Cristina Roşca

05.07.2023, 22:22 2896

Reţeaua de magazine Annabella, controlată de familia Mutu, a preluat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni.

„Discuţiile au durat câteva luni. În cărţi a fost şi un alt retailer local, dar am avut chimie bună cu proprietarii Annabella”, spune Ion Şoloman.

Omul de afaceri a vândut astfel 12 magazine – 11 deja funcţionale şi unul în construcţie, ce urmează a fi deschis în luna august. Toate unităţile ce au suprafeţe între 250 şi 950 mp sunt în judeţul Dâmboviţa. Anterior, reţeaua Best Market era prezentă şi în Bucureşti, dar în 2022 Ion Şoloman a închis unităţile din Capitală.

„Tranzacţia vizează spaţiile, utilajele, brandul şi angajaţii. Avem 150 de angajaţi în magazine.”

Pentru Annabella, cel mai puternic retailer local, cu 100 de magazine în zona de sud a ţării, această tranzacţie marchează intrarea în judeţul Dâmboviţa.

„Am vrut să fac exit pentru că îmi voi concentra atenţia pe alte businessuri din zona de modă şi contrucţii. Nu am vândut de teama concurenţei, dar se ascute competiţia în comerţul alimentar, chiar şi în rural, unde e singura zonă unde mai poţi face profit real. În două localităţi din rural unde noi suntem, există deja Profi şi Mega Image şi va veni şi Penny”, explică Şoloman.

Businessul Best Market e operat de firma Best Romanian Market SRL cu afaceri de 76mil. lei în 2022.

Compania Annabella SRL, care operează reţeaua de magazine cu acelaşi nume, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 480,4 mil. lei, în creştere cu peste 20% faţă de 2021.

Annabella operează atât magazine de proximitate, cât şi supermarketuri, unităţile având o suprafaţă de vânzare medie de 300 de metri pătraţi.

Cel mai mic magazin din reţea are o suprafaţă a spaţiului de vânzare de 150 de metri pătraţi, pe când cel mai mare măsoară 1.200 de metri pătraţi, ajungând la 2.000 de metri pătraţi dacă este inclus şi spaţiul de depozitare. Reţeaua de magazine originară din Râmnicu Vâlcea a mers pe un model de dezvoltare regional. Astfel, compania are unităţi în Argeş, Olt, Gorj şi în Vâlcea. Odată cu această tranzacţie, ea intră şi în Dâmboviţa.

„Această preluare reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea reţelei noastre,  care reconfirmă punctul de maturitate în care se află Annabella. Ne-am îndreptat atenţia către Best Market, care este unul dintre cele mai cele mai cunoscute şi respectate branduri din comerţul alimentar local, tocmai pentru că împărtăşim o viziune comună asupra valorilor în business - Best Market este, la fel ca şi Annabella, o companie antreprenorială sută la sută, cu dezvoltare organică ce nu s-a abătut de la principiile unei dezvoltări sănătoase”, a declarat Dorina Mutu  director general Annabella.

Preluarea activităţii magazinelor Best Market de către Annabella va avea loc începând cu luna curentă şi se va realiza progresiv.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO