Companii

Cea mai mare crestere pe piata apei: Perla Harghitei tinteste afaceri de 18 mil. euro

Cea mai mare crestere pe piata apei: Perla Harghitei tinteste afaceri de 18 mil. euro
19.07.2009, 12:58 304

Producatorul apei minerale Perla Harghitei, care a realizat in primele patru luni din acest an cea mai mare crestere a productiei din top10 imbuteliatori la sursele SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), de 33%, tinteste in acest an o cifra de afaceri de 77,3 mil. lei (18 mil. euro).
Compania mizeaza pe mentinerea ratei de crestere inregistrata la patru luni pe intregul an.
„Pe primele 4 luni din 2009 am avut o crestere de 35% a volumului de vanzari de apa minerala si bauturi racoritoare, raportat la aceeasi perioada a anului trecut. Segmentul care a avut cel mai mare aport la aceasta crestere a fost apa minerala Perla Harghitei, imbuteliata in ambaleje PET, in special volumele mari, de 2 litri si 5 litri", a declarat Puskas Istvan, directorul de vanzari al companiei Perla Harghitei.
„Acest lucru este urmarea situatiei economice existente, consumatorii orientandu-se din ce in ce mai mult catre volume mai mari, datorita raportului mai convenabil pret/cantitate", a precizat el.
Producatorul, controlat de Arpad Kurko, activeaza pe piata cu brandurile de apa Perla Harghitei, Tiva Harghita si Cristalina si cu sucurile Allegria.
Tiva Harghita a fost lansata recent pe piata in portofoliul companiei, dupa ce Perla Harghitei a redevenit actionar majoritar al producatorului Tiva Harghita SA din Sancraieni, fosta societate Kraiten.
In primul semestru al acestui an, Tiva Harghita a adus 16% din vanzarile totale ale producatorului, potrivit directorului de vanzari al companiei. El a mai precizat ca in aceasta perioada marca Perla Harghitei si-a majorat vanzarile cu 15% fata de primele sase luni din anul trecut.
Anul trecut, Perla Harghitei a finalizat o investitie de circa 5 milioane de euro in dublarea capacitatii de productie. Pe intregul an 2008, compania a avut o cifra de afaceri de 15,7 milioane de euro (57,7 mil. lei), in scadere usoara fata de valoarea din 2007.
Afacerile in lei s-au majorat cu 7% in intervalul mentionat.
Perla Harghitei este al treilea mare imbuteliator de apa minerala, dupa Romaqua si Dorna Apemin (detinuta de Coca-Cola Hellenic), conform datelor SNAM pe primele patru luni din an.
In aceasta perioada piata a stagnat la nivelul din primele patru luni din 2008, conform aceleiasi surse.
Piata si-a revenit astfel din declin odata cu intrarea in sezonul cu varf de vanzari, dupa ce in trimestrul intai SNAM inregistrase o scadere de 6% a volumelor de apa imbuteliata la sursele monitorizate. Volumele SNAM reprezinta 70% din piata apelor minerale, estimata la peste un miliard de litri si circa 300 mil. euro.
Anul trecut, consumul de apa minerala a inregistrat o stagnare la nivelul din 2007, principalul motiv fiind vremea nefavorabila pentru producatori.
La nivel local se consuma anual 60 de litri de apa minerala pe cap de locuitor, sub media consumului european estimata la 70-100 de litri.
Din acest motiv, SNAM mizeaza pe cresterea consumului de apa minerala in acest an, fiind prognozat un avans mai mare pentru apa plata, care inlocuieste tot mai mult in consum apa de la robinet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO