Comeţul modern local, o piaţă de 11-12 mld. euro anual şi peste 2.800 de magazine sub mai multe formate, este terenul de luptă a zece jucători, iar dintre aceştia şase au ales să meargă cu magazinele în mallurile şi centrele comerciale din România. Discounterul german Lidl, lanţurile de tip cash & carry Selgros şi Metro şi retailerul Profi sunt cei care au făcut excepţie.
Mai bine de jumătate dintre cele 64 de malluri şi centre comerciale analizate de ZF au drept ancoră un magazin Carrefour, indiferent că e vorba de un hipermarket sau de un supermarket. Pe poziţia secundă se află tot un grup francez, Auchan, cu 14 magazine. Hipermarketurile Cora, supermarketurile Mega Image şi magazinele de tip discount Penny Market se află aproape la egalitate, cu 4-5 unităţi în mallurile din România. Recent, Kaufland s-a alăturat listei, deşi „prin alianţă“ dat fiind că două centre comerciale de provincie s-au deschis în apropierea hipermarketurilor grupului german. Mai mult, nemţii vor să meargă şi direct.