Companii

Carlsberg, 2 mil. euro pentru campania Euro 2008

20.03.2008, 17:31 24

United Romanian Breweries Bereprod (URBB) va investi 2 milioane de euro, valoare neta, in campania de promovare Carlsberg Euro 2008.
Campania de promovare desfasurata inaintea Campionatului European de fotbal ar putea aduce cresteri de pana la 40% ale volumului vanzarilor Carlsberg pe plan local in luna iunie a acestui an. Bugetul alocat campionatului european reprezinta 20% din sumele totale investite de URBB in promovare.
"Carlsberg reprezinta 10% din volumul total de vanzari al companiei. Estimam ca vanzarile Carlsberg in perioada Euro 2008 vor inregistra cresteri de 35-40 % fata de aceeasi luna a anului precedent. Pana la finalul anului 2008 estimam o crestere a vanzarilor Carlsberg de 25%", a declarat Catalin Ignat, vicepresedintele de marketing al URBB.
Brandul Carlsberg a fost lansat pe plan local in anul 2001 si detine in prezent peste 30% din segmentul berilor superpremium.
Potrivit estimarilor ZF, bazate pe volumul total al vanzarilor URBB din 2007, brandul Carlsberg a inregistrat vanzari de aproximativ 200.000 de hectolitri anul trecut, adica in jur de 20 de milioane de litri.
Grupul Carlsberg este unul dintre cei sase parteneri ai UEFA, sponsorizand atat turneul EURO 2008, cat si Cupa UEFA pentru jucatori sub 21 de ani, Campionatul Feminin de Fotbal si Campionatul UEFA de Futsal.
Reprezentantii companiei au anuntat pentru anul acesta investitii de peste 20 de milioane de euro, 70% din aceasta suma fiind directionate catre punerea in functie a unei noi linii de productie, iar restul catre majorarea flotei si a sistemului de distributie.
De asemenea, URBB intentioneaza sa investeasca in 2008 peste 15 milioane de euro (valoare neta) in bugetul de marketing al companiei, 10 milioane de euro fiind alocate strict bugetului de publicitate.
Producatorul brandurilor Carlsberg si Tuborg a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 17%, in lei, comparativ cu rezultatele obtinute in anul precedent, de 292,3 milioane de lei (82,9 milione de euro), potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.
Aceasta inseamna ca afacerile URBB au depasit anul trecut 100 de milioane de euro. Pentru anul acesta, compania estimeaza un ritm de crestere al vanzarilor de 20%.
Astfel, URBB va depasi un nivel al cifrei de afaceri de 120 de milioane de euro.
Piata locala a berii a depasit anul trecut pragul de un miliard de euro, atingand un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006, si un consum mediu anual per capita de 89 de litri pe cap de locuitor.
Principalii producatori de bere de pe plan local (Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si URBB) estimeaza pentru anul acesta o incetinire a rimtului de crestere al pietei berii, asteptandu-se la un avans de intre 5 si 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO