Companii

Campanii de 30 mil. euro pentru producatorii de iaurt

26.05.2008, 00:31 29

In batalia pentru cresterea cotelor de piata, producatorii din industria lactatelor si-au majorat considerabil investitiile in promovare in prima parte a acestui an, bugetele la nivel de industrie inregistrand un avans de 13% in euro in perioada ianuarie-aprilie, fata de inceputul anului trecut, potrivit datelor companiei de cercetare AlfaCont.
Albalact, cel mai important jucator independent de pe piata locala, a alocat un buget de peste sapte ori mai mare, respectiv 2,4 mil. euro (rate-card) pentru promovarea iaurturilor Zuzu, arata datele aceleiasi surse, in timp ce israelienii de la Tnuva, intrati anul trecut pe piata, s-au oprit direct pe locul doi in topul investitiorilor in promovare la nivel local, cu un buget total (rate-card) de 6,2 mil. euro, dintre care 5,2 mil. euro doar pe segmentul iaurturilor. Spoturile dedicate marcilor de iaurt au totalizat 30 mil. euro in primele patru luni ale anului.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen, piata locala a iaurturilor s-a ridicat anul trecut la 112 milioane de euro, in crestere cu peste 20% fata de 2006.
Lider ramane in continuare filiala locala a grupului francez Danone, care de altfel detine o cota de piata de peste 50% pe segmentul iaurturilor. Investitiile Danone in promovare reprezinta jumatate din suma totala alocata pe acest segment, respectiv peste 25 mil. euro (rate-card).
"Anul acesta vom creste cu 30% bugetul investitiilor in promovarea produselor noastre", au declarat reprezentantii Danone Romania. Producatorul iaurturilor Activia a rulat anul trecut afaceri de peste 100 de milioane de euro, intr-o piata care a atins pragul de un miliard de euro.
Pe de alta parte, Tnuva intra puternic pe piata si a lansat de la inceputul anului zece produse noi, patru dintre acestea beneficiind si de campanii de promovare. "Am dezvoltat portofoliul actual in categoriile in care eram deja prezenti si de asemenea am intrat in noi categorii: budinca si laptele cu cacao", a spus Sagit Tzur Lahav, vicepresedintele de marketing al Tnuva Romania.
Reprezentantii Tnuva nu au oferit informatii privind valoarea bugetului de promovare sau a ratelor de crestere estimate in acest an. "In afara de TV, toate lansarile au fost promovate si prin alte mijloace de comunicare: campanie nationala de sampling, prezentari in statiile de metrou sau online", a mai spus Sagit Tzur Lahav.
Daca pe categoria iaurturi, pozitia a treia la nivel de bugete de promovare este detinuta de Albalact, per total piata, olandezii de la Friesland sunt al treilea investitor, potrivit datelor Alfa Cont, cu un buget rate-card de 5,7 mil. euro.
Filiala locala a companiei olandeze este cel mai mare jucator din lactate, cu o cifra de afaceri de peste 120 mil. euro la nivelul anului trecut.
Concurenta pe piata produselor lactate este in crestere, mai ales dupa intrarea unor noi jucatori de talie europeana. Preluarea LaDorna de catre grupul francez Lactalis, parteneriatul dintre Meggle si Lactag, intrarea directa a Tnuva, sau planul fondului de investitii SigmaBleyzer de a crea un grup puternic in industrie prin mai multe achizitii va aduce cresteri la nivel de consum, dar si un grad de competitivitate marit in piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO