Companii

Businessul Kaufland din România şi-a temperat galopul după zece ani consecutivi cu creşteri de peste 10%

Businessul Kaufland din România şi-a temperat galopul...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

30.05.2017, 00:06 280

Lanţul de hipermarketuri Kaufland şi-a majorat anul trecut businessul din România cu 6%, până la 9,7 miliarde de lei (2,04 miliarde de euro), marcând astfel cea mai redusă creştere din ultimii unsprezece ani.

Astfel, retailerul a temperat creşterile de peste zece pro­cente din anii anteriori. Evo­luţia businessului com­paniei vine în condiţiile în care atât în 2015 cât şi anul trecut Kaufland a deschis câte cinci magazine pe an. Din 2006, evoluţia afacerilor a continuat să scadă de la un an la altul, ajungând la 10% în 2014. Un an mai târziu însă, businessul a crescut cu 15%,la 9,17 miliarde de lei, dar 2016 a adus o creştere de şase procente, cea mai mică înregistrată de Kaufland până acum. În ultimii cinci ani, afacerile înregistrate de retailerul german au cumulat 40,5 miliarde de lei, adică 9 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF. În 2015, Kaufland a devenit primul retailer din economie care a depăşit pragul de 2 mi­liarde de euro cifră de afaceri, deşi îşi setase acest obiectiv abia pentru 2018. Rezultatul a venit ca urmare a expansiunii rapide, a politicii de preţuri mici şi a reducerii TVA la alimente. În prezent, Kaufland operează o reţea locală de 115 hipermarketuri, după ce a inaugurat trei noi unităţi de la începutul anului. Lanţul de hipermarketuri a anunţat deja că vrea să inaugureze în 2017 cel puţin şase hipermarketuri, astfel că mai are de deschis cel puţin încă trei magazine. În anii anteriori Kaufland a deschis între 5 şi 13 unităţi pe an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO