Companii

Burger King contureaza alt plan de extindere, adaugand patru unitati noi pe final de an

Burger King contureaza alt plan de extindere, adaugand patru unitati noi pe final de an

Burger King a fost adus in Romania in aprilie 2008, dupa o perioada de aproximativ doi ani de zile in care Eli Davidai si Marius Nasta au purtat negocieri intense la nivel internatioanal pentru a opera franciza restaurantului fast-food

02.11.2008, 15:13 101

"Am deschis un restaurant in zona de foodcourt a noului complex comercial Liberty Center. Urmeaza sa deschidem alte trei unitati in Bucuresti, in centrul comercial Plazza Romania, in Cora Lujerului si in Cora Pantelimon, si primul restaurant in provincie, in Carrefour din Constanta, pe fondul rezultatelor bune pe care le-am obtinut pana acum", a declarat pentru ZF Remus Tiuca, directorul general al Burger King Romania.

Din aprilie pana acum compania a deschis restaurante in centrul comercial Baneasa Shopping City din nordul Capitalei si in City Mall, situat in sudul orasului, ceea ce inseamna ca pana la sfarsitul acestui an va ajunge la un numar de sapte unitati. Burger King nu renunta nici la ideea de a deschide un restaurant intr-o zona pietonala, iar o unitate in pasajul Universitatii, ale carui lucrari ar trebui finalizate pana la sfarsitul acestui an, nu este de neglijat, intrucat "orice locatie cu trafic pietonal mare este o locatie pe care o luam in calcul", dupa cum spune Tiuca. 
Cu cateva luni in urma reprezentantii Burger King spuneau ca in 2009 vor mai lansa alte sase restaurante in marile orase ale tarii, dar este posibil ca si acest plan sa fie depasit, daca vor continua in acelasi ritm ca pana acum.
Compania nu a facut publice rezultatele financiare obtinute in primele opt luni de la intrarea pe piata locala, spunand doar ca acestea sunt in linie cu estimarile initiale. "Avem o strategie de dezvoltare bine stabilita care ne ajuta sa crestem intr-un ritm sustinut, iar rezultatele obtinute nu fac decat sa ateste faptul ca suntem pe drumul corect", completeaza Tiuca.
Numarul mediu de clienti care vin in restaurantele Burger King ajunge la 1.000 de persoane pe zi, acestia fiind atrasi in special de burger-ii preparati la gratar, de produsele din pui, inelele din ceapa sau de salate.
Pana acum restaurantele Burger King nu au resimtit o scadere a consumului, dar directorul general al companiei este de parere ca o criza economica ar putea avea impact si asupra consumatorilor de fast-food, daca bugetul acestora ar scadea atat de drastic incat nu si-ar mai putea permite sa manance in oras. 
Burger King a fost adus in Romania in aprilie 2008, dupa o perioada de aproximativ doi ani de zile in care Eli Davidai si Marius Nasta au purtat negocieri intense la nivel internatioanal pentru a opera franciza restaurantului fast-food.
Brandul Burger King este prezent in Europa in aproximativ 2.400 de restaurante, circa 2.100 dintre acestea fiind administrate in sistem de franciza. In cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2008 compania a raportat pentru regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa venituri totale de aproximativ 125 de milioane de euro, in crestere cu 16% fata de perioada fiscala similara a anului 2007.
Piata de profil, estimata la nivel local de catre cel mai mare lant de restaurante Mc Donald's la 2 miliarde de euro, este dominata de americani, Mc Donald's ruland afaceri de peste 90 de milioane de euro in 2007 si KFC de aproape 40 de milioane de euro, dar o cota importanta o detin si pizzeriile si shaormeriile deschise intr-un numar din ce in ce mai mare in ultimii ani.
 
Lupta pe fast-food
 
  • Piata restaurantelor este estimata la 1,5-2 mld. euro;
  • Cei mai mari jucatori sunt KFC, McDonald's si Burger King;
  • Pe segmentul preparatelor din carne de pui mai activeaza si compania Broaster Chicken, chiar daca cea mai mare cota de piata, de peste 90% este detinta de KFC;
  • McDonald's a inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere de 30% a vanzarilor, cu 10% peste estimarile initiale;
  • McDonald's opereaza 55 de unitati, potrivit ultimelor date disponibile;
  • KFC si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 45,5 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO