Măcelăriile, brutăriile şi rotiseriile proprii ale lanţurilor de hipermarketuri au reprezentat un business de 417 milioane de euro pentru Kaufland, Auchan, Carrefour, Real şi Cora din 2013. Aceste „bucătării“ proprii au contribuit astfel în medie cu 10% la businessul total al lanţurilor de hipermarketuri.
Lanţurile de hipermarketuri publică în bilanţurile anuale atât cifra de afaceri totală, cât şi businessul defalcat, respectiv producţia vândută şi veniturile realizate din vânzarea de mărfuri.
„Veniturile din producţie reprezintă veniturile realizate de lanţurile de magazine din măcelării, brutării, vitrinele cu servire asistată şi rotiseriile din faţa magazinelor“, explică un executiv de top al unui lanţ de magazine din comerţul modern.
Cei mai mulţi bani din „producţie proprie“, circa 260 mil. euro, îi realizează cel mai mare comerciant român, lanţul german de hipermarketuri Kaufland. Kaufland are atât vitrină asistată, cât şi brutărie proprie şi pescărie. Mai mult, în faţa hipermarketurilor cu preţuri mici sunt prezente mici magazine proprii care vând pui la rotisor, mici sau cartofi prăjiţi.
Astfel, în cazul Kaufland ponderea „bucătăriei proprii“ în totalul businessului se apropie de 16%, fiind în continuă creştere, în timp ce la Auchan a scăzut la sub 2%.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- ponderea producţiei proprii în totalul businessului hipermarketurilor, din 2008 până în 2013
- detalii despre producţia proprie a Kaufland şi Auchan