Companii

Brandurile din liga secundă a modei: 20 de mărci au 630 de magazine cu afaceri de 2,3 mld. lei

Brandurile din liga secundă a modei: 20 de mărci au 630...

Autor: Cristina Roşca

29.05.2019, 07:00 695

Piaţa de îmbrăcăminte este dominată clar de trei giganţi internaţionali, respectiv Inditex (proprietarul Zara), H & M şi Pepco, care au împreună aproape 400 de magazine şi afaceri de peste 3,5 mld. lei (760 mil. euro) anual, conform estimărilor ZF.

În eşalonul secund, pe o piaţă de haine evaluată la 14 mld. lei (peste 3 mld. euro), la care se adaugă 4,6 mld. lei (1 mld. euro) cheltuiţi pe pantofi, se dezvoltă însă peste 100 de branduri locale şi internaţionale.

ZF a selectat 20 de mărci din eşalonul secund, mărci străine, dar şi româneşti, iar acestea ajung la afaceri cumulate de 2,3 mld. lei cu un total de peste 630 de magazine. Cele mai mari companii din liga secundă a modei sunt C&A, nemţii de la New Yorker şi Peek & Cloppenburg, şi turcii de la LC Waikiki, fiecare cu afaceri de peste 200 mil. lei. Alte trei nume au afaceri de peste 100 mil. lei. Unele dintre aceste grupuri, cum este cazul Montecristo sau LPP, operează direct sau în franciză mai multe branduri. Pentru ele, ZF a luat cifra de afaceri cumulată a acestora, la fel ca în cazul Inditex.

An de an piaţa modei mai câştigă nume noi, mărci care vor să îşi pună România pe hartă ca urmare a rezultatelor bune pe care alte branduri le au aici. Spre exemplu, un magazin H&M vinde cu până la 50% mai mult decât unul din Cehia sau Ungaria, pieţe unde salariul mediu e dublu. Românii însă sunt mai dispuşi să dea bani pe haine decât consumatorii celorlalte pieţe din regiune deoarece sunt mai impulsivi şi pun un preţ mai mare pe felul în care arată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO