Companii

BMW 325xi, un bavarez dedicat fanilor 4x4

11.04.2001, 00:00 53



Unul dintre cele mai putin mediatizate modele de autoturisme oferite de BMW este noul 325xi. Incepand cu prezentarile de la Salonul Auto de la Geneva din acest an, compania bavareza a extins tractiunea integrala permanenta ca optiune pentru toate cele sase modele din noua serie 3.

Vedeta incontestabila a gamei este insa modelul 325, al carui raport pret-performante este teoretic imbatabil.

Date fiind configuratia si natura de lux - insa in acelasi timp sportiva - ale masinii, oricine s-ar astepta ca si pretul sa fie pe masura.

Prima surpriza este insa chiar costul autoturismului, situat in jurul nivelului de 30.000 dolari (fara taxe). ai din aceasta cauza, 325xi este in mod clar cel mai puternic competitor pentru seria Quattro de la Audi si pentru modelele Volvo cu tractiune integrala.

Pentru majoritatea oamenilor, in ultimii 20 de ani BMW a capatat imaginea unui creator de masini de lux. De asemenea, numele firmei este de regula asociat cu ingineria auto de inalta clasa si cu performante greu accesibile altor marci. In ultimii ani, compania a reusit sa se impuna si ca un designer evoluat, autoturismele sale (clasice, coupe sau cabriolet) fiind printre cele mai dorite din lume.

Pozitia cucerita in inimile pasionatilor i-a permis astfel sa fixeze preturi ridicate si sa se pastreze ca o marca pentru cei bogati.

In acelasi timp, registrele contabile ale companiei au fost - cu exceptia afacerii Land Rover - un motiv de invidie pentru firme de cateva ori mai mari. In acest an insa, compania si-a schimbat o data in plus strategia, prin preturi mult mai accesibile (cel putin pentru noua serie 3 si pentru noul Mini Cooper).

In ceea ce priveste exteriorul, putini ar putea gasi ceva de reprosat stilului noii serii 3. Pentru observator, liniile variaza de la frumos la exceptional.

Seria 3 poate fi considerata ca cea mai armonioasa din oferta BMW, datorita proportiilor aproape perfecte. Latimea caii de rulare si a anvelopelor impreuna cu grila specifica dau binecunoscuta impresie ca 325-ul poate "manca asfaltul" cand se supara.

Interiorul nu este cu nimic mai prejos decat exteriorul. Negrul este predominant (tapiteria din piele si bordul), iar insertiile de lemn sunt completate estetic de manerele cromate.

Contrastul a fost pastrat pentru indicatoarele de bord, nuantate in binecunoscuta culoare rosie, de avion de vanatoare.

Desi rosul poate crea pentru unele persoane unele probleme, instrumentele sunt mari, analogice si ofera o buna vizibilitate. Pentru 325xi, volanul poate fi reglat manual atat pe inaltime cat si inainte si inapoi.

BMW si-a castigat demult o buna reputatie in ceea ce priveste performantele tehnice, reusind sa gaseasca modalitatile prin care sa produca mai multa putere si forta din motoare de capacitate medie.

Traditia continua si pentru 325xi, insa capacitatea motorului este de aceasta data proportionala cu performantele. Motorul de 2.500 cmc cu sase cilindri in linie DOHC ofera o putere de 182 CP.

Desi cifra in sine nu este extraordinara, senzatia oferita de aceasta putere se simte instantaneu si din abundenta - cine a condus un BMW a incercat desigur senzatia!

Pentru 325xi, BMW ofera atat o cutie de viteze automatica (4 rapoarte inainte) cat si o cutie manuala cu 5 trepte de viteza inainte.

Franele sunt excelente, cu discuri ventilate atat pe fata cat si pe spate, si cu ABS. Ca element de noutate, incepand cu anul acesta s-a adaugat si sistemul de Control Dinamic al Stabilitatii (DSC), ce diminueaza si mai mult efortul depus de sofer pentru a metine autoturismul sub control.

DSC are ca principal obiectiv stabilizarea masinii in jurul axei sale verticale. Astfel, in cazurile extreme - cum ar fi evitarea unei persoane aparute brusc in fata masinii - chiar si un sofer mai putin experimentat va putea pastra controlul asupra stabilitatii si deplasarii.

Fiind o masina cu tractiune integrala permanenta, BMW ofera pentru 325xi echipare cu diferential automatic (ADB -X).





VW Lupo va fi inlocuit de un chinez get-beget



Grupul Volkswagen a decis saptamana trecuta sa nu elaboreze un nou model Lupo. In schimb, clasa autoturismelor mai mici decat Polo, in care Volkswagen nu a repurtat succese deosebite (lucru valabil si in cazul Lupo) va fi acoperita de un model ce se va construi in China.

Noul autoturism din clasa mini este denumit codificat A000 si numit "China car" in cadrul companiei. El va fi construit in uzinele Volkswagen din Changchun, China, incepand cu 2003 sau 2004.

"Volkswagen are nevoie de urgenta de aceasta masina, deoarace Lupo nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor noastre, deoarece este pozitionata - si din punct de vedere al pretului - prea aproape de Polo", a spus un oficial VW.

Cu putin timp in urma, presedintele VW, Ferdinand PiA«ch descria A000 ca o masina de patru locuri si cu un pret de lansare de 12.000 marci germane.

De asemenea, el a declarat ca masina va dispune de o platforma complet noua, pe baza careia vor fi produse aproximativ un milion de autoturisme anual ce vor fi vandute pe toate pietele, mai putin cea din Statele Unite.

"Lucram intens la aceasta masina", a spus Martin Winterkorn, membru al consiliului de administratie pe probleme de dezvoltare. "Ea va fi profitabila, altfel nu am face-o. VW dezvolta si produce numai autoturime profitabile', a adaugat Winterkorn.

Potrivit presedintelui VW, masina va necesita insa inca aproximativ doi ani de eforturi de dezvoltare, ceea ce inseamna ca PiA«ch nu va prinde momentul lansarii pe piata (contractul sau expira anul viitor).

Vanzarile de autoturisme Polo au scazut constant din momentul lansarii pe piata al modelului Lupo, in toamna anului 1998.

Numarul de Polo vandute in toata lumea a fost anul trecut de numai 73.000, comparativ cu 80.800 in 1999 si peste 100.000 in 1998. Pentru Lupo, lucrurile stau chiar si mai prost, cu vanzari de 46.100 de masini anul trecut fata de 59.300 in 1999.

Noua generatie Polo va debuta in septembrie anul acesta, la Targul Auto de la Frankfurt si va iesi pe piata la inceputul lui 2002.

In ceea ce priveste piata est-europeana, VW nu si-a anuntat intentii speciale pentru urmatorii doi ani (Skoda a lansat anul trecut modelul Fabia, bazat pe platforma Polo).

"In tarile din Europa de Est va mai dura ceva timp pana ce unele familii isi vor putea permite a doua masina", a declarat un oficial Skoda.

"Acum insa cererea se axeaza mai mult pe masini din clasa medie si clasa de lux, sau cel putin pe cele din clasa lui Fabia", a adaugat el.







Viziunea Rolls-Royce: nume de cod RR01



Doamna de Argint va sta mai mandra ca oricand pe capota noului model pe care il pregatesc cei de la Rolls-Royce, programat a fi lansat pe piata la inceputul anului 2003.

Pentru prima oara in Romania, puteti vedea exact cum va arata noua limuzina produsa de cea mai cunoscuta marca de lux din lume, dupa ce Rolls-Royce se va separa de Bentley, la sfarsitul anului viitor.

Dezvoltata sub conducerea celor de la BMW (care va prelua conducerea companiei de la Volkswagen), noua creatie este numita codificat RR01 si este foarte posibil sa fie prima dintr-o serie de patru limuzine.

Zvonurile spun ca pe langa varianta a€oinchisa", sunt pe planseta de proiectare si varianta coupe, un cabriolet precum si o pretentioasa varianta cu tractiune integrala.

Aceasta din urma, in cazul in care proiectul se va materializa, va deveni principalul concurent al Range Rover-ului pentru pozitia de cel mai luxos off-roader.

Fred Fruth, directorul general pe relatia cu presa de la Rolls-Royce spune ca "RR01 este deja mai mult decat o provocare pentru noi, astfel incat sa dezvoltam model complet nou pentru o firma noua". Fruth considera ca orice alte modele pe care presa le considera probabile sunt simple speculatii.

RR01 va fi probabil propulsat de un motor de inspiratie BMW din noua generatie, de 6.000 cmc cu 12 cilindri in V si o putere de 400CP.

Limuzina va dispune de o cutie automatica high-tech precum si tehnologii de ultima ora si va fi produsa la noua uzina din Goodwood, West Sussex, Marea Britanie - aflata in prezent in constructie. Se estimeaza o productie de aproximativ 1.000 de limuzine pe an, incepand cu 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO