Companii

Billa apasă pedala de acceleraţie cu peste zece deschideri, încurajată de nivelul redus al chiriilor şi de spaţiile disponibile

Billa apasă pedala de acceleraţie cu peste zece deschideri, încurajată de nivelul redus al chiriilor şi de spaţiile disponibile

Autor: Cristina Roşca

09.07.2012, 19:00 1111

Lanţul de supermarketuri Billa, prezent pe piaţa locală din 1999, unul dintre primii ani în care a început să se scrie istoria comerţului modern, şi-a programat pentru acest an peste zece deschideri de la zero, un plan chiar mai ambiţios decât cel înaintat de companie la începutul acestui an.

Până în prezent au fost inaugurate patru supermarketuri, iar în următoarea jumătate de an compania va apăsa pedala de acceleraţie pentru a termina anul cu peste 71 de unităţi.

"Vom continua şi în cea de-a doua jumătate de an să deschidem magazine în ritm susţinut. Sperăm să depăşim planul pe care ni l-am propus la începutul anului", spune Sorana Geor gia, singura româncă aflată în fruntea uneia dintre cele 13 reţele de comerţ modern din România.

La începutul acestui an ea spunea că reţeaua de supermarketuri va deschide 10 magazine, finanţarea urmând a veni de la compania mamă care are lichidităţi deoarece a vândut în urmă cu circa un an şi jumătate reţeaua Selgros Cash & Carry către elveţienii de la Coop.

Anul trecut compania a inaugurat şase unităţi.

De la începutul lui 2012 Billa a deschis patru magazine, trei în provincie - Târgu-Mureş, Arad şi Galaţi - şi unul în Bucureşti, în complexul New Town. Cel din Capitală şi cel din Târgu- Mureş au fost deschise în ultima săptămână.


De ce se extinde?

Sorana Georgia, venită la conducerea Billa în urmă cu circa un an, spune că se merge înainte cu deschiderile de noi magazine pentru că există potenţial în piaţă. "Noi avem încredere în piaţa locală, motiv pentru care continuăm să ne extindem. Acesta nu este însă singurul motiv.

Contribuie la decizia noastră şi faptul că în prezent nivelul chiriilor este mai redus decât acum câţiva ani", explică ea.

Românca, cu o experienţă de peste un deceniu în retail, care a lucrat anterior pentru Metro Cash & Carry, Real şi Spar, spune că peri oada actuală este propice pentru expansiune atât datorită reducerii nivelului chiriilor în ultimii ani ca urmare a crizei, cât şi datorită dispobilităţii de spaţii libere atât în Bucureşti, cât şi în ţară.

Billa nu este singurul lanţ de retail modern care a mizat pe deschideri în această perioadă.

De la începutul acestui an în topul celor mai agresive reţele în expansiune se numără Mega Image, Profi şi Lidl.

Astfel, belgienii de la Mega Image au deschis în 2012 peste 35 de magazine, mai multe decât pe tot parcursul anului trecut. De asemenea, lanţul de discount Lidl a bifat 12 deschideri şi mai are anunţate alte 59 până la finalul lui 2012.

Nici Profi nu se lasă mai prejos, propunându-şi să termine anul cu aproape 150 de magazine, cu 40 mai multe decât în 2011 la final de an.

În acest context, reţelele de comerţ modern ar putea termina anul cu circa 1.000 de magazine după circa 16 ani de prezenţă pe piaţa locală.

Astfel, până la finalul acestui an mai sunt de deschis peste 160 de unităţi care se vor adăuga celor 88 inaugurate de la începutul lui 2012.


Citiţi mai multe despre planurile Billa în România pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO