Companii

Aveţi curaj, încredere, fiţi deschişi la compromis şi risc! Investiţi profitul în dezvoltarea afacerii, cheltuielile personale pentru răsfăţ pot aştepta

În 2008, când Fan Courier aniversa zece ani de la înfiinţare, cei trei fondatori, Neculai Mihai, Adrian Mihai şi Felix Pătrăşcanu, abia intrau în „liga mare“ a afacerilor antreprenoriale din România. De atunci businessul lor s-a dublat şi a adunat în criză profituri de 55 mil. euro

În 2008, când Fan Courier aniversa zece ani de la înfiinţare, cei trei fondatori, Neculai Mihai, Adrian Mihai şi Felix Pătrăşcanu, abia intrau în „liga mare“ a afacerilor antreprenoriale din România. De atunci businessul lor s-a dublat şi a adunat în criză profituri de 55 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron

26.11.2014, 13:06 186

Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu, cei trei acţionari ai companiei de curierat FAN Courier, au ajuns să controleze în 15 ani un business de peste 60 de milioane de euro pe piaţa livrărilor interne.

La începutul lunii noiembrie, FAN Courier a primit marele premiu, „Antreprenorul Anu­lui“, în cadrul galei „Campioni în business 2014“, organizată de ZF în Bucureşti.

„Pentru a ajunge pe acest drum (al antreprenoriatului - n.red.), trebuie să-ţi doreşti cu adevărat. Să visezi, să crezi şi să vrei să realizezi acel lucru. Le recomand tuturor celor care vor să devină antreprenori să nu pornească la drum fără un plan şi o strategie de dezvoltare. Să elimine frica şi să o înlocuiască cu mult curaj. Să fie disponibili să facă de toate. Să fie deschişi către compromis şi risc. Să aibă încredere în ei şi în proiect. Să continue să investească profitul apărut în dezvol­tarea businessului, chel­tu­ie­lile personale pentrut răsfăţ pot aştepta“, spune Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari, adău­gând că tinerii antrepre­nori ar trebui să se ghideze după intuiţie.

Afacerea din curierat a fost demarată de cei trei antreprenori în 1998 iar anul trecut a ajuns la vânzări de 280 de milioane de lei (64 de milioane de euro) şi aproape 1.200 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Intrarea opera­torilor de telefonie mobilă pe piaţa românească în 1997-1998 a provocat o explozie a pieţei de curierat, ceea ce a contribuit foarte mult la evoluţia businessului FAN Courier.

Imediat după ce compania a început să se dezvolte, au apărut şi ofertele de cumpărare de la fonduri de investiţii, firme private mai mari din curierat şi chiar jucători locali. Cei trei însă nu au vrut să îşi vândă afacerea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO