Businessul companiilor de leasing operaÅ£ional a fost influenÅ£at negativ de pandemia de coronavirus, în special în perioada stării de urgenţă, când majoÂritatea angajaÅ£ilor au lucrat de acasă.
„O parte a clienÅ£ilor au fost afectaÅ£i financiar de reduÂceÂrea activităţii ÅŸi/sau înÂtârzierea înÂcaÂsărilor ÅŸi au apelat ÅŸi la furnizorii de serÂvicii de leasing pentru identificarea de soluÅ£ii în baza cărora să poată obÅ£iÂne o reducere temÂpoÂrară a plăţilor astfel încât să reducă presiunea pe cash-flow. ÃŽnsă specificul tranÂzacÂÅ£iilor de leaÂsing operaÅ£ional imÂplică ca furnizorul să înregisÂtreze cosÂturi pe întreaga durată conÂtracÂtuală, inclusiv dacă maÅŸina nu ar fi folosită deloc. De exemplu serviciile de asigurări, impozitele etc., precum ÅŸi costuÂrile aferente depreÂcieÂrii ÅŸi finanţării maÅŸinilor. SoluÅ£iile proÂpuse clienÅ£ilor noÅŸtri le-au permis să poată păstra maÅŸiÂnile, însă să beneÂficieze de rate mai reduse aferente utilizării mai scăzute din această perioada. Pe de altă parte, unii dintre furnizorii de maÅŸini au înregistrat întârÂzieri în livrările de maÅŸini contractate anterior, datorită închiderii unora dintre fabrici“, a explicat Robert Maftei, director comercial la Arval, una dintre cele mai mari companii de leasing operaÅ£ional de pe piaÅ£a locală.
El explică faptul că măsurile de distanţare socială au avut un efect mixt în piaţă. Pe de-o parte s-a remarcat o reducere temporară a volumului de servicii solictate de clienţi precum revizii, reparaţii, accidente, înlocuiri de anvelope, precum şi provocări datorită faptului că şi unii dintre furnizori şi-au redus activitatea, însă el subliniază faptul că acum nevoia de servicii de leasing a revenit la normal.