Companii

Anul electoral a majorat vanzarile producatorului de medicamente Sandoz

05.10.2004, 00:00 25

Compania Sandoz, parte a grupului farmaceutic Novartis-Lek, a inregistrat o crestere reala de 19% a cifrei de afaceri, ajungand la vanzari de peste 15 milioane de dolari si o cota de 3,5% din piata romaneasca a medicamentelor, pe primul semestru al anului.
Sandoz Romania este compania producatoare de medicamente generice (fara patent) a grupului din care face parte, si cuprinde trei producatori: Lek Pharmaceuticals, Sandoz (fosta  Biochemie) si Lek PharmaTech.
"In prima jumatate a anului, piata totala a medicamentelor a crescut cu 41% fata de aceeasi perioada din 2003, iar companiile multinationale din topul celor zece au crescut in proportie mai mare decat producatorii autohtoni", a declarat Tomislav Cuk, presedintele grupului Novartis-Lek. In aceeasi perioada a anului, compania Novartis a inregistrat o cifra de afaceri de peste 30 milioane dolari.
Piata a atins o valoare foarte ridicata datorita lansarii pe piata a unor produse noi si scumpe, dar si datorita anului electoral care a facut disponibile unele fonduri suplimentare pentru rambursarea medicamentelor scumpe, care reprezinta cel mai mare generator de crestere de piata, a mai spus Cuk. Presedintele Novartis estimeaza ca valoarea pietei totale va depasi 800 milioane dolari.
Obiectivul companiei pentru anul 2004 este de a deveni principala companie de generice de pe piata romaneasca, vizand intarirea pozitiei pe piata antibioticelor. "Obiectivul strategic al companiei Sandoz este sa contruiasca un parteneriat puternic cu autoritatile din Romania", a sustinut Cuk. In prima jumatate a anului 2004, Sandoz a lansat pe piata un nou antibiotic.
Principalii concurenti ai Sandoz - Lek pe segmentul anitibioticelor in Romania sunt Antibiotice Iasi, Europharm Brasov si Sicomed Bucuresti. Antibioticele sunt unul din cele mai importante segmente de pe piata romaneasca a medicamentelor, detinand o pondere de 25% din punct de vedere cantitativ si circa 10%, valoric, de aproximativ 70 milioane dolari in 2003.
Vanzarile companiei catre farmacii au inregistrat aceeasi proportie, de aproximativ 70%, fata de numai 30% cat reprezinta vanzarile de medicamente catre spitale.
In opinia presedintelui grupului Novartis, grupurile de medicamente fara prescriptie, care au inregistrat deja o crestere mai accentuata decat cresterea pietei, vor continua o dezvoltare puternica.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO