Companii

Antreprenori locali. Familia Stoichiţă din Hunedoara aşteaptă afaceri de 5 mil. lei cu cea mai mare platformă online de ţesături

Antreprenori locali. Familia Stoichiţă din Hunedoara...

Autor: Alexandra Matei

09.08.2023, 17:40 814

♦ Ţesăturile se vând prin intermediul a patru site-uri în România - etesaturi.ro, tesaturi-textile.ro, textil-outlet.ro şi unicos.ro -, precum şi într-un magazin online din Ungaria, iar până acum au ajuns la aproximativ 10.000 de clienţi ♦ Circa 30% din ţesăturile comercializate sunt de la furnizori locali, iar restul vin din import.

Familia Stoichiţă din Hunedoara a înfiinţat, la începutul anilor ’90, UNICO S, un business cu ţesă­turi aduse din im­port, iar între timp a inclus în gamă şi produse fabricate în România, acestea însemnând astăzi circa 30% din portofoliul actual, care numără în total peste 2.000 de produse.

Firma înfiinţată de familia Stoichiţă are sediul în Hunedoara, însă îşi desfăşoară acti­vitatea la Timişoara, acolo unde se află şi un showroom. Anul acesta, fondatorii aşteap­tă afaceri de 5 mil. lei, plus 40%, iar în 2024 plă­nuiesc deschiderea celui de-al doilea show­room din Timişoara. „Am pornit în 1992 ca un business de familie ce se axa pe com­po­nen­ta B2B, vânzare en-gros de ţesături atât de la fabricile din România, cât şi din import. În 2011, am trecut în online prin deschiderea primului site, urmând ca doi ani mai târziu să îl lansăm pe al doilea. Între timp, afacerea a crescut, iar astăzi componenta B2C reprezin­tă circa 70% din totalul cifrei de afaceri. Portofoliul de produse a crescut de la 100, cu cât am pornit iniţial, la peste 2.000 de articole în prezent“, a spus Marius Stoichiţă, cofon­dator al companiei UNICO S.

Produsele UNICO S se vând în prezent prin intermediul a patru site-uri în România - etesaturi.ro, tesaturi-textile.ro, textil-outlet.ro şi unicos.ro -, precum şi într-un magazin online din Ungaria. Acestea, menţionează el, au ajuns până acum la aproximativ 10.000 de clienţi. Cele mai căutate ţesături, mai adaugă cofondatorul afacerii, diferă în funcţie de perioada anului. Din ianuarie până în aprilie, predomină ţesăturile din bumbac, urmând ca din iunie ţesăturile pentru rochii de ocazie precum dantele, broderii, tafta sau satin să fie cele mai solicitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO