♦ Concurenţa este foarte strânsă la vârful pieţei, unde patru branduri se luptă pentru supremaţie, e vorba despre Nivea, Palmolive, Dove şi Fa, fiecare cu o cotă de piaţă cuprinsă între 10% şi 12%.
Românii au cumpărat anul trecut 7,17 milioane de litri de gel de duş şi alte produse similare, pe care au cheltuit puţin peste 350 mil. lei. Piaţa a crescut în valoare, dar a scăzut în volum în 2022, un an marcat de inflaţie record şi de bani mai scumpi. Mai exact, românii au cumpărat mai puţine produse pe care au plătit însă mai mult, din cauza scumpirilor pe bandă rulantă ce au avut loc anul trecut în aproape orice sector de activitate.
În valoare, piaţa a crescut cu 8,4%, cel mai bun ritm din ultimii ani, însă în volum a existat un declin de 2%. Totuşi, acest sector din piaţa de îngrijire nu e străin de scăderile în volum, dat fiind că şi în 2020, primul an de pandemie, s-a întâmplat la fel. Acela a fost anul în care oamenii au petrecut mai mult timp la interior ca niciodată.
În 2022, declinul a venit însă pe alt fond, acela al inflaţiei care a ajuns la peste 16% la finalul anului trecut. Iar unele produse s-au scumpit chiar mai mult, preţul dublându-se în unele cazuri.