Companii

Analiză ZF. Românii au cumpărat în 2022 mai puţin gel de duş, dar au cheltuit mai mult: inflaţia a săltat vânzările cu 8,4%, deşi în volum a existat un minus de 2%

Autor: Cristina Roşca

15.08.2023, 00:07 165

Concurenţa este foarte strânsă la vârful pieţei, unde patru branduri se luptă pentru supremaţie, e vorba despre Nivea, Palmolive, Dove şi Fa, fiecare cu o cotă de piaţă cuprinsă între 10% şi 12%.

Românii au cumpărat anul tre­cut 7,17 milioane de litri de gel de duş şi alte produse similare, pe care au cheltuit puţin peste 350 mil. lei. Piaţa a crescut în valoare, dar a scăzut în volum în 2022, un an marcat de inflaţie re­cord şi de bani mai scumpi. Mai exact, ro­mânii au cumpărat mai puţine produse pe care au plătit însă mai mult, din cauza scum­pirilor pe bandă rulantă ce au avut loc anul trecut în aproape orice sector de activitate.

În valoare, piaţa a crescut cu 8,4%, cel mai bun ritm din ultimii ani, însă în volum a existat un declin de 2%. Totuşi, acest sector din piaţa de îngrijire nu e străin de scăderile în volum, dat fiind că şi în 2020, primul an de pandemie, s-a întâmplat la fel. Acela a fost anul în care oamenii au petrecut mai mult timp la interior ca niciodată.

În 2022, declinul a venit însă pe alt fond, acela al inflaţiei care a ajuns la peste 16% la finalul anului trecut. Iar unele produse s-au scumpit chiar mai mult, preţul dublându-se în unele cazuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO