Companii

Analiză ZF. Inflaţia galopantă îi îndreaptă tot mai mult pe români către mărci private: „Brandurile“ dezvoltate de retaileri au ajuns să mănânce 27% din piaţa de bunuri de larg consum. Vânzările de astfel de produse au crescut cu 18% în T1

Analiză ZF. Inflaţia galopantă îi îndreaptă tot mai...

Autor: Cristina Roşca

18.06.2023, 14:59 996

Românii cumpără bunuri de larg consum în valoare de circa 22-25 mld. euro anual, respectiv circa 5,5-6 mld. euro per trimestru La o cotă de piaţă de 27% a mărcilor private în piaţa de FMCG (excluzând categoria fresh food), vânzările de astfel de bunuri pot fi estimate la 1-1,5 mld. euro per trimestru şi 4-6 mld. euro pe an, conform calculelor ZF.

Mărcile private au ajuns să mănânce 27,1% din piaţa de bunuri de larg con­sum după ce vânzările de astfel de produse au cres­cut cu 18% în primele trei luni din 2023 versus aceeaşi perioadă a anului trecut. A­ceastă evoluţie i-a permis co­tei de piaţă să crească în decurs de 12 luni cu 1,1 puncte procentuale, arată o analiză a compa­niei de cercetare de piaţă GfK. Cota de piaţă este calculată în valoare, astfel că ea poate fi influenţată şi de evoluţia preţurilor.

Totuşi, retailerii au mi­zat mult pe aceste produ­se în ultimii ani şi mai ales într-un 2022 marcat de inflaţie record, aşa că e posibil ca preţurile la bunurile sub marcă pri­va­tă să fi crescut mai pu­ţin decât în cazul brandu­rilor, conform surselor ZF. Astfel, este probabil ca avansul în ceea ce priveşte vânzările şi cota de piaţă să fie date de volume.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO