♦ Românii cumpără bunuri de larg consum în valoare de circa 22-25 mld. euro anual, respectiv circa 5,5-6 mld. euro per trimestru ♦ La o cotă de piaţă de 27% a mărcilor private în piaţa de FMCG (excluzând categoria fresh food), vânzările de astfel de bunuri pot fi estimate la 1-1,5 mld. euro per trimestru şi 4-6 mld. euro pe an, conform calculelor ZF.
Mărcile private au ajuns să mănânce 27,1% din piaţa de bunuri de larg consum după ce vânzările de astfel de produse au crescut cu 18% în primele trei luni din 2023 versus aceeaşi perioadă a anului trecut. Această evoluţie i-a permis cotei de piaţă să crească în decurs de 12 luni cu 1,1 puncte procentuale, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. Cota de piaţă este calculată în valoare, astfel că ea poate fi influenţată şi de evoluţia preţurilor.
Totuşi, retailerii au mizat mult pe aceste produse în ultimii ani şi mai ales într-un 2022 marcat de inflaţie record, aşa că e posibil ca preţurile la bunurile sub marcă privată să fi crescut mai puţin decât în cazul brandurilor, conform surselor ZF. Astfel, este probabil ca avansul în ceea ce priveşte vânzările şi cota de piaţă să fie date de volume.