Companii

ANALIZĂ ZF. Harta exporturilor româneşti de vin: Cinci ţări europene ţin în spate 70% din volumele trimise peste graniţă, dar China şi Japonia cumpără cel mai scump vin local

♦ România a exportat anul trecut 23,4 milioane de litri de vin, adică doar 6% din producţia totală ♦ Deşi este codaşă în Europa în ceea ce priveşte ponderea exporturilor în total producţie, totuşi, volumele trimise peste graniţă au atins un maxim istoric, cantitatea dublându-se în perioada 2016-2019 ♦ Evoluţia valorică a exporturilor este însă total diferită, încasările situându-se la circa 31 mil. euro anul trecut, ceea ce înseamnă că străinii cumpără mai mult vin românesc, dar mai ieftin.

România este unul dintre cei mai mari producători euro-peni (locul 6) şi chiar mondiali de vin (în top 15), însă este co­daşă când vine vine vorba de exporturile de profil. Mai exact, vinul „made in Ro­ma­nia“ este consumat în prin-cipal pe piaţa locală, doar 6% din total luând drumul străinătăţii, arată cal­cu­lele ZF pe baza datelor APEV (Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vin).

Informaţiile aferente anului trecut arată că România a produs 3,9 milioane de hectolitri de vin (390 de milioane de litri), dintre care doar 23,4 milioane de litri au ajuns la export. Totuşi, ca volume trimise peste graniţă, anul trecut a fost de departe cel mai bun pentru industria locală de profil, creşterile fiind susţinute în ultimii ani. Avansul exporturilor a venit într-un an în care vremea nefavorabilă a lovit producţia totală, care scăzut cu aproape 25%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor APEV.

În valoare însă, avansul exporturilor e mult mai mic, semn că preţul mediu per litru a scăzut. Mai exact, el a ajuns, con­form datelor ZF, la 1,3 euro per litru, de la un maxim de aproape 2 euro acum cinci ani.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.