♦ ZF a analizat impactul noilor investiţii în producţie ale unor grupuri mari precum Procter & Gamble (fabrică nouă de detergent), Unilever (extinderea fabricii de alimente), Sport Mechanical Workshop (fabrică nouă de biciclete, a fost închisă cea veche, companie-furnizor al Decathlon), Haier (prima fabrică de frigidere din România) şi Universal Alloy Corporation Europe (nouă fabrică de componente pentru aviaţie) ♦ E vorba atât de fabrici ridicate de la zero, cât şi de extinderi ale unora deja existente ♦ Pentru unele companii, precum Haier, e vorba de primul pariu în producţia locală, pentru altele e vorba de dezvoltarea operaţiunilor autohtone.
Fabrica de frigidere a grupului chinezesc Haier din judeţul Prahova, prima investiţie a gigantului pe plan local, a depăşit deja în 2022, primul an complet de funcţionare, pragul de 500 de milioane de lei cifră de afaceri, în timp ce businessul Universal Alloy Corp, companie care produce piese pentru Boeing şi Airbus, s-a mai mult decât dublat în România anul trecut, la 892 milioane de lei, după ce o nouă fabrică a fost pusă în funcţiune. Acestea sunt doar două exemple evocatoare privind rolul pe care investiţiile masive în producţie îl pot avea în business.
Astfel, ZF a selectat cinci fabrici - ridicate de la zero sau dezvoltate ca urmare a unei investiţii suplimentare de peste 30 mil. euro – şi a vrut să vadă cum se vede pariul pe producţia autohtonă în business.