Companii

Ana Hotels la noua luni: afaceri in crestere, profitul mai asteapta

04.11.2003, 00:00 66

Ana Hotels, divizia de hoteluri a grupului Ana, a inregistrat pe primele trei trimestre ale acestui an o cifra de afaceri de 8,54 milioane de dolari, in crestere cu 6,4% fata de perioada simlara a anului trecut.
Pe intregul an, Ana Hotels asteapta o cifra de afaceri de 11,53 milioane de dolari, reprezentand o crestere cu circa 7% fata de anul trecut.
"Cererea pentru servicii hoteliere a crescut anul acesta cu 25% fata de anul trecut, iar principalul factor de crestere a fost pe segmentul de organizare de evenimente, conferinte, reuniuni. Acesta a impulsionat si celelalte laturi ale afacerii", spune Mircea Moldovan, secretar general al companiei Ana Group. Ana Group este principalul actionar de la Ana Hotels.
Profitul pe primele trei trimestre este de 10,6 mld.lei, comparativ cu 30,4 mld.lei, in perioada similara a anului trecut. Moldovan spune ca anul acesta compania ar putea acorda dividende, dupa ce anul trecut tot profitul a fost reinvestit.
Anul trecut, compania Ana Hotels a inregistrat o cifra de afaceri de 10,8 milioane de dolari. Compania avea anul trecut patru hoteluri - trei la Poiana Brasov si unul in Bucuresti - dupa care in vara acestui an au fost inaugurate si hotelurile Europa si Astoria din Eforie Nord de cinci, respectiv patru stele.
Cele sase hoteluri au in total in total 683 de camere: 164 in Bucuresti, 321 pe litoral si 197 la munte. Acestea au avut anul trecut un grad mediu de ocupare annual de 54,8%, care a crescut la 66,3%, pe primele noua luni ale acestui an.
Din totalul incasarilor, veniturile "food & beverage"( restaurant, bar) au crescut la 40% din total, iar cele din organizarea de evenimente reprezinta 20% din total, arata datele furnizate de companie.
Majoritatea clientilor sunt oameni de afaceri straini - in jur de 80% din total. Clientii romani aduc venituri mai mult din organizarea de conferinte si evenimente, care in general sunt platite de companiile la care acestia sunt angajati.
Ultimele hoteluri intrate in portofoliul companiei sunt Europa si Astoria din Eforie Nord, care au fost deschise in vara acestui an. Pentru achizitionarea si renovarea celor doua hoteluri, compania a investit in jur de 25 de milioane de dolari, din care cea mai mare parte in hotelul Europa (peste 20 de milioane de dolari).
Investitiile la Europa continua intrucat pana in primavara anului viitor va fi terminat un centru de sanatate a€“ Ana Spa a€“ pentru care au fost alocati circa 1,5 milioane de dolari.
Europa are si o sala de conferinte de 500 de locuri, cu cea mai mare capacitate dintre toate hotelurile companiei.
Moldovan spune ca in cele doua luni de functionare din acest sezon, Europa a avut un grad de ocupare de circa 90%, peste asteptarile initiale.
Din cauza ca avea nevoie de finantare pentru centrul Ana Spa, compania Ana Hotels si-a majorat recent capitalul social cu 140 de miliarde de lei (circa 4 milioane de dolari) prin emisiune de actiuni.
Printre companiile care au subscris la aceasta emisiune s-a numarat si Ana Imep, producatorul de motoare din Pitesti, controlat tot de Ana Group.  "In urma acestei subscriptii pachetul de actiuni detinut de Ana Group la Ana Hotels a crescut usor", spune Moldovan.
Ana Group, patronat de omul de afaceri George Copos include, pe langa compania hoteliera, societatile Ana Pan, Ana Electronic, Ana Imep, Ana Turism, precum si clubul UFC Rapid si baza Pro Rapid.
Ana Hotels are in total 663 de angajati, cu 200 mai multi decat la inceputul anului, ca urmare a deschiderii celor doua hotelurilor de pe litoral.
Moldovan spune ca societatea va continua sa faca investitii de modernizare si la hoteluruile din Poaina Brasov. "Deocamdata nu avem proiecte de a achizitiona alte hoteluri la munte", adauga el.
O mare parte din clientii hotelurilor din Poiana Brasov sunt din Marea Britanie si Israel. "Numarul mare de britanici se datoreaza acordurilor pe care Ana Turism a€“ agentia de turism a grupului Ana a€“ le are cu companii de turism din Marea Britanie", explica Moldovan.
In ceea ce-i priveste pe turistii romani, in ultimua perioada se manifesta o crestere a turismului de week-end, cauzata in principal de lipsa de timp.
"In mijlocul sezonului, gradul de ocupare in week-end este de 100%, iar in in timpul saptamanii scade la 60%", spune el.
Hotelurile din Poaina Brasov au avut anul trecut un grad de ocupare de 55%, conform datelor companiei. Ana Group mai detine si Ana Teleferic, o companie de transport prin cablu, care se ocupa si de intretinerea partiei de la Poiana Brasov.
"Avem instalatii pentru producerea de zapada artificiala, care sunt foarte costistoare. Noi am vrut ca aceste instalatii sa fie detinute intr-un sistem de parteneriat public-privat, dar pana acum autoritatile nu au acordat deloc sprijin pentru investitorii din Poiana Brasov", spune Moldovan.
Dintre toate cele sase hoteluri numai unul a€“ Crowne Plaza a€“ este inclus intr-un lant hotelier international si Moldovan spune ca deocamdata nu exista proiecte pentru afilierea celorlalte.
Hotelul Crowne Plaza din Bucuresti, clasificat la cinci stele, are un contract de management cu lantul Intercontinental Hotels Group.
Pe langa Crowne Plaza, lantul mai are in portofoliu brandurile Intercontinental, Holliday Inn si Stopbridge.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO