Firmele de muncă temporară, care închiriază în jur de 50.000 de angajaţi pe an către companii şi care formează o piaţă evaluată la circa 200 mil. euro, ar putea fi obligate să îşi reînnoiască autorizaţiile de funcţionare doar o dată la patru ani, faţă de doi cât prevede legea în prezent.
Mai mult, acestea nu vor mai fi nevoite să prezinte autorităţilor cazierul fiscal atunci când depun dosarul pentru obţinerea autorizaţiei, iar cererile le vor fi respinse, printre altele, dacă au sancţiuni doar în ultimele 12 luni (faţă de 24 câte sunt menţionate în legea actuală). Modificările ar putea intra în vigoare dacă proiectul de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii nr. 1256/2011 care reglementează modul de funcţionare şi autorizare a agenţilor de muncă temporară, lansat în dezbatere publică de Ministerul Muncii la începutul acestei săptămâni, va fi promulgat.
„Sigur că prelungirea autorizaţiei este o modificare benefică pentru agenţii de muncă temporară, în condiţiile în care ajută la diminuarea birocraţiei. Există modificări legate de condiţiile de funcţionare care nu au un impact semnificativ asupra noastră, dar care reuşesc să mai clarifice legea puţin“, este de părere Florin Godean, country manager al firmei de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară Adecco România, cu afaceri de 47 mil. euro anul trecut.