Companii

Afaceri din pasiune pentru vin: o podgorie, o crama, un restaurant pe malul marii si un magazin specializat de vinuri in Capitala

Afaceri din pasiune pentru vin: o podgorie, o crama, un restaurant pe malul marii si un magazin specializat de vinuri in Capitala

Concurentii indirecti ai magazinelor specializate de vinuri sunt marii retaileri

30.06.2008, 14:04 1040

O afacere cu o vie, un restaurant si o crama, cunoscuta ca Domeniile Clos de Colombes, a fost demarata de Anne Marie Rosenberg in 2002, prin achizitionarea unei proprietati in statiunea Olimp.
"Am cumparat o proprietate de 5 hectare in 2002, dar am venit in Romania abia in 2004 pentru inceperea afacerii. Venirea in aceasta tara a reprezentat intoarcerea mea la radacini (bunicul era roman) pentru realizarea unui vis", a declarat Anne Marie Rosenberg, care provine dintr-o familie cu traditie in productia vinului din Franta.
Afacerea a fost inceputa la varsta de 40 de ani, proprietara Clos de Colombes avand studii si experienta in domeniul vinului. "Nu am venit aici pentru a face afaceri in sensul strict al cuvantului, ci pentru a realiza un vis care corespunde tuturor competentelor profesionale si personale pe care le-am acumulat de-a lungul anilor. Sa am o podgorie si sa produc vin, sa detin un restaurant intr-o ambianta franceza aproape de litoral si sa construiesc un mini hotel pentru confortul clientilor reprezinta un vis care se indeplineste aici", a spus ea.
Investitia totala de-a lungul anilor se ridica la aproximativ 1 milion de euro, bani alocati pentru cumpararea terenului, plantatiile de vie, renovarile si amenajarile realizate. "Recuperarea investitiei sper sa inceapa din acest an, intrucat anul trecut nu am inregistrat nicio cifra de afaceri. Am avut un plan clar in momentul in care am decis sa achizitionez proprietatea de langa Olimp. Inundatiile din 2007 au dat planurile peste cap, insa am refacut tot ce am pierdut si am reluat proiectul, iar la finalul lunii martie 2008 s-a oficiat lansarea lui", a spus ea.
Realizarea acestui proiect a implicat trecerea peste numeroase obstacole financiare. "Drumul meu in aceasta tara a fost lung si dificil, cu multe probleme fianciare. O parte din banii investiti a fost din resurse proprii, provenite din vanzarea posesiunilor mele din Franta. De asemenea, pentru dezvoltarea proiectului am incercat sa conving bancile din Franta si din Romania sa imi ofere un credit, dar nu am avut succes. Doar dupa o perioada mai lunga am reusit sa contractez un credit", a declarat ea.
Anne Marie Rosenberg mai adauga faptul ca proiectul "Clos de Colombes" este un proiect de dimensiuni mici, dar complex. "Mai degraba proiectul meu seamana cu proprietatile viticole ce se intalnesc frecvent in Franta, Spania sau Italia. O mica podgorie pe 5 hectare, o crama cu 12.000-15.000 de sticle pe an si o activitate de oenoturism dezvoltata in prima faza cu un restaurant", a spus ea.
Productia de vin a inceput in 2006, cand a fost renovata cladirea cumparata si transformata intr-o crama. "Detinem atat o crama de lucru, cat si o pivnita pentru a pastra vinurile, dar si un restaurant. In acelasi timp am plantat vie pe proprietate, inlocuind astfel viile vechi pe care le achizitionasem acum cativa ani", a mai precizat ea.
Produsele oferite pe piata sunt trei soiuri de vinuri, Terra Alba si Sauvignon Blanc si rosu, un asamblaj de Cabernet Sauvignon, Merlot si Feteasca neagra.
"Am reusit sa facem un parteneriat cu magazinul Cora si alte cateva magazine de specialitate din Bucuresti", a spus ea. Preturile unei sticle de vin se ridica la 45 de lei pentru Sauvignon Blanc si la 35 de lei pentru asamblajele Terra Alba si Terra Rosa.
Clientii sunt reprezentati de romani din Constanta, Mangalia si Bucuresti. "Inca nu putem spune ca avem o clientela proprie deoarece am deschis de putin timp restaurantul", a spus ea.
Afacerea a fost demarata cu 2 angajati. "Am gasit oameni competenti aici, intre timp ajungand la 8 angajati care ajuta la munca la vie, crama si restaurant", a declarat ea.
Pentru anii urmatori sunt vizate mai multe parteneriate cu intreprinzatori, cresterea numarului de clienti si promovarea domeniilor Clos de Colombes. "Sper sa am posibilitatea sa investesc mai mult material in crama, pentru a putea vinifica in trei ani viile de pe noile plantatii. Consider ca exista oportunitati pe termen lung. Domeniile ar putea reprezenta un punct de atractie pentru agentiile de turism, pentru oamenii de afaceri care isi programeaza intalniri pe litoral sau pentru persoanele pasionate de cultura vinului", a spus ea.
In plus, Anne Marie Rosenberg intentioneaza sa transforme o cladire pe care o detine pe domenii intr-un mini hotel de lux. "Am deja multe cereri din partea clinetilor din Bucuresti si din alte orase pentru camere in timpul weekend-ului si pentru vacante. Deocamdata nu pot renova aceasta cladire, dar sper sa nu mai dureze mult pana la finalizarea proiectului", a declarat ea.
Un alt pasionat de cultura vinului este Daniel Borteanu, care a deschis un magazin Wine Specialist ce ofera peste 100 de referinte. "De cativa ani imi doream un magazin specializat pe vanzarea de vinuri, avand in vedere experienta mea de sase ani dobandita in strainatate in cultura vinului. Anul acesta am reusit sa infiintez acest magazin in Bucuresti", a declarat proprietarul Wine Specialist.
In urma cu doi, el s-a intors in Romania si a inceput sa prospecteze piata vinului.
"Am constatat ca sunt foarte putine magazine specializate pe vinuri si am decis ca ar fi oportun sa deschid eu unul. Visul meu s-a concretizat in trei saptamani, timp in care am pregatit si implementat conceptul de magazin", a spus Borteanu.
Investitia initiala in aceasta afacere a fost de 5.000 de euro, bani alocati mobilierului, casei de marcat si promovarii.
Produsele pe care le comercializeaza Wine Specialist sunt vinuri romanesti, dar si vinuri din Chile, Argentina, Australia, SUA si Italia. Daniel Borteanu a gasit usor clientii pe piata produselor din vin. "Sunt foarte multi cunoscatori si colectionari, dar si consumatori obisnuiti carora ma adresez in mod special", a spus el.
Preturile la care se vand sticlele de vin variaza intre 15 lei si 200 de lei. "In acest moment gama de produse cuprinde peste 100 de referinte, intr-un spatiu de vanzare de 13 metri patrati", a precizat el.
Concurenta pe aceasta piata nu este foarte puternica, numarul magazinelor specializate pe vinuri fiind destul de redus la nivel de Capitala. "Concurentii indirecti sunt reprezentati de retaileri", a mentionat el.
Borteanu mai spune ca afacerea lui este concentrata pe oferirea de servicii suplimentare catre clienti. "Magazinul este cu autoservire, ne deplasam pentru degustari si prezentari, livram produsele la domiciliu si asiguram livrarea chiar si pentru evenimente speciale", a spus el.
Pentru moment singurul angajat al magazinului este chiar proprietarul acestuia. "Ma voi ocupa personal de magazin pentru o perioada, in paralel cu recrutarea si instruirea viitorilor angajati", a spus el.
Pe termen mediu si lung planurile vizeaza promovarea magazinului, atragerea si fidelizarea clientilor. De asemenea, proprietarul Wine Specialist intentioneaza sa isi extinda afacerea prin realizarea unei retele de magazine specializate.


Clos de Colombes
Investitie totala: 1 milion de euro in teren, podgorie, crama si restaurant
Suprafata totala a proprietatii (cladire, crama, restaurant): aprox. 5 hectare
Podgorie: vie de 5 ha intre Mangalia si Olimp, vie noua plantata cu ajutorul fondurilor europene pe 2,11 ha
Numar de angajati: 8
Planuri pe viitor : cladirea va fi renovata pentru realizarea unui mini hotel


Wine Specialist
Investitie initiala: 5.000 de euro in magazin specializat de vinuri
Afacerea a fost demarata la 32 de ani, experienta de 6 ani in domeniu
Concurentii indirecti sunt retailerii
Produsele oferite: vinuri romanesti, dar si vinuri din Chile, Argentina, Australia, SUA si Italia
Numar de angajati: 1
Planuri de viitor: realizarea unei retele de magazine specializate in vinuri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO