Adrian Grecu conduce Mylan România (fosta Abbott Products România) din 2011, după o experienţă internaţională
Adrian Grecu, şeful Mylan România (fosta Abbott Products România), spune că în primul trimestru din acest an vânzările companiei au fost similare cu cele din primele trei luni de anul trecut, pe piaţa locală fiind vândute, în medie, un milion de cutii de medicamente lunar.
„Medicamentul împotriva vertijului şi cel pentru trigliceride generează 40% din vânzările companiei pe piaţa locală. Medicamentele noastre ajung în 2.000-3.000 de farmacii prin intermediul distribuitorilor cu care lucrăm“, a declarat pentru ZF Adrian Grecu. Executivul şi-a început mandatul în România în 2011 după o experienţă internaţională, având funcţii precum cea de director comercial în cadrul Abbott Laboratories în India, Rusia sau China. Anul trecut compania Mylan a avut vânzări de 160 de milioane de lei pe piaţa locală, nivel similar cu cel din 2015. Compania are 130 de angajaţi.
Cel mai bine vândute medicamente sunt Betaserc, un medicament utilizat în tratarea vertijului, care aduce 20% din vânzări, Lipantil (folosit în reducerea trigliceridelor), ce contribuie tot cu circa 20%, dar şi Brufen, medicament pentru durere şi Kreon, folosit în tratamentul pancreatitei. Cota de piaţă a Mylan în România este, potrivit companiei de cercetare de piaţă Cegedim, de 1,6%, ceea ce plasează compania pe locul 20 în piaţă. La nivel internaţional, Mylan, care are un portofoliu de 1.400 de produse care acoperă toate ariile terapeutice, se află în topul celor mai mari zece jucători de pe piaţa de generice din lume, alături de Teva, Sandoz şi Actavis. Din portofoliul Mylan în România fac parte 50 de produse, medica-mente fără reţetă (OTC), dar şi medicamente eliberate cu prescripţie medicală.