Companii

35 de companii „merg“ la fiecare meci al Stelei. Câţi bani lasă pe stadion?

35 de companii „merg“ la fiecare meci al Stelei. Câţi bani lasă pe stadion?

În fiecare an meciul Steaua - Dinamo atrage şi investiţii din partea companiilor care vor să fie prezente pe bannerele din jurul arenei

Autor: Cristina Roşca

11.05.2011, 23:35 908

Spre exemplu, 35 de companii se promovează la meciurile echipeiSteaua desfăşurate pe teren propriu, iar valoarea minimă a unuicontract care include şi publicarea logo-ului pe panoul de laconferinţele Stelei este de 100.000 de euro, potrivitreprezentanţilor clubului. Aceştia nu au oferit însă detaliiprivind încasările totale din publicitate sau valoareadisconturilor pe care le-ar putea primi unii parteneri.

"Atunci când vorbim de publicitate vorbim atât desprebannerele (fixe - n.red.) şi ledurile (mobile - n. red.) de lamarginea stadionul, cât şi despre programul meciului împărţit pestadion, despre site-ul nostru unde sunt publicate numelepartenerilor, despre revista clubului (tipărită în circa 10.000 deexemplare la nivel naţional), pagina de Facebook (pagina deFacebook a echipei de fotbal are peste 50.000 de fani - n. red.) şipublicarea logo-ului la panoul din timpul conferinţelor de presă",a spus Bobby Durbac, directorul de marketing de la Steaua.

El mai precizează că una dintre cele mai căutate forme depublicitate este publicarea logo-ului pe panoul de la conferinţeleStelei. "Valoarea minimă a unui contract ce include şi prezenţalogo-ului pe panoul de la conferinţă este de 100.000 de euro pesezon", a spus Durbac.

El a precizat că în prezent contractele de publicitate seîncheie pe sezon şi nu pe meci, aşa cum se întâmpla în urmă cudoi-trei ani pentru campionatul intern şi cum se întâmplă înprezent cu meciurile din cupele europene. Fiecare sezon are 34 demeciuri, dintre care jumătate sunt pe terenul propriu al fiecăreiechipe, iar restul în deplasare.

"La începutul sezonului nu vândusem tot (tot spaţiul publicitar- n.red.), însă din ianuarie sunt sold-out."

Printre companiile care îşi fac publicitate la meciurile Stelei,cele desfăşurate pe teren propriu, se numără Nutline (seminţe),Nike (încălţăminte şi îmbrăcăminte sport), Bwin (pariuri), Ceresit(materiale de construcţii), Medsana (servicii medicale), DomeniileOstrov (vin) sau Bucovina (apă minerală). "Oferim exclusivitate pedomeniu, ceea ce înseamnă că încheiem contracte cu un singurjucător din domeniul logisticii, spre exemplu", explică Durbac.

Reprezentanţii Nutline spun că sunt prezenţi atât cu bannere,respectiv LED-uri, pe stadionul din Ghencea, cât şi cu servicii decatering în timpul meciurilor jucate pe stadionul Stelei în Liga1.

"Sportul în general şi fotbalul în particular fac parte dinuniversul de construcţie al brandului Nutline, prin urmare suntemîn permanenţă atenţi la potenţiale colaborări din această sferă", aspus Alexandru Chirica, director de marketing în cadrul Intersnack,care deţine în portofoliu brandul Nutline, fără a preciza o valoarea contractului de publicitate. El mai spune că Nutline colaboreazăcu Steaua din 2010, însă brandul este activ în general în fotbal,"prin urmare suntem prezenţi cu LED-uri la majoritatea meciurilordin Liga 1. Totodată Nutline a mai fost promovat pe LED-uri şi cuocazia meciului România - Croaţia".

"FC Steaua Bucureşti ne oferă diferite opţiuni de expunere lafiecare meci, opţiuni care includ panouri fixe, bannere, expunerepe instalaţia de LED-uri, revista clubului Steaua şi multe altemedii", spune Vassilis Chaniotis, director general al CentruluiMedical Medsana.

El nu precizează o valoare a contractului de publicitate însăspune că toţi membrii Clubului Steaua, inclusiv angajaţii,beneficiază de multiple controale anuale care cuprind o gamă vastăde investigaţii şi analize medicale.

"Contractul dintre Medsana şi Steaua Bucureşti este de tipbarter, clubul Steaua oferind Centrului Medsana expunere, serviciide reclamă şi publicitate la toate partidele disputate pe terenpropriu, în cadrul campionatului naţional, preliminari­ile EuropaLeague, precum şi meciurile din grupele Europa League. Din anul2006 Centrul Medical Medsana este partener medical oficial alFotbal Club Steaua Bucureşti, oferind servicii medicale echipei defotbal."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO