Companii

300 de dealeri administreaza 500 de benzinarii Petrom

11.12.2007, 20:24 306

Petrom, cea mai mare companie romaneasca, a finalizat trecerea tuturor celor 500 de benzinarii detinute in sistemul de administrare Full Agency, adica unitatile se afla in continuarea in proprietatea Petrom, dar sunt administrate de dealeri privati.
Procesul de transferare a statiilor din sistemul COCO (company owned company operated/detinut si gestionat de companie) in sistemul Full Agency (CODO - company owned dealer operated/detinut de companie si gestionat de dealer) a durat mai putin de trei ani, fiind initiat in 2005. Principalul beneficiu este reducerea costurilor de administrare realizate de Petrom prin pasarea acestor responsabilitati catre dealeri. Prin intermediul acestei masuri, divizia de retail a Petrom urmeaza sa devina profitabila in decurs de trei ani, potrivit unor declaratii recente ale directorului de marketing al companiei, Tamas Mayer.
"Sunt convins ca acest sistem de administrare a contribuit considerabil la cresterea vanzarilor medii pe statie, ceea ce ne va permite sa atingem in avans vanzari anuale de 2,9 milioane litri/statie. Numai in primele noua luni ale acestui an, vanzarile de carburanti de la nivelul intregii retele au crescut cu 23% comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar segmentul de produse complementare a cunoscut o imbunatatire de 76% fata de aceeasi perioada din 2006", spune Mayer. Aproximativ jumatate dintre administratori sunt fosti angajati ai Petrom, restul fiind din afara companiei.
Circa 300 de dealeri au fost selectati si instruiti de echipele Petrom, iar angajatii statiilor au primit oferte de munca din partea noilor administratori.
Reteaua de benzinarii administrata de Petrom este cea mai mare de pe piata locala, acoperirea teritoriala fiind unul dintre avantajele majore ale companiei in fata concurentei. Petrom a raportat in primele noua luni un profit net de 1,5 miliarde de lei (460 mil. euro), cu 22% mai mic decat cel din aceeasi perioada din 2006, ca urmare a aprecierii monedei nationale in raport cu euro si dolarul si a cresterii pretului la titei cu circa 20%. In aceeasi perioada, cifra de afaceri a companiei a scazut cu 10%, la 8,6 miliarde de lei (2,6 mld. euro), in principal din cauza preturilor mici si a cantitatilor mai reduse vandute din activitatea de rafinare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO