Companii

13 magazine - noroc sau ghinion pentru Mega Image?

09.04.2001, 00:00 131



Compania Mega Image, care detine un lant de zece supermarketuri in Bucuresti, are in vedere extinderea activitatii in Romania, prin construirea, in acest an, a inca trei magazine, cu o suprafata totala de 4.500 metri patrati.

Magazinele vor fi amplasate in zonele 1 Mai, Hala Traian si zona centrala a Bucurestiului, investitia fiind estimata la aproximativ 8,1 milioane dolari, a declarat Antonios Tirpintiris, presedintele Mega Image, citat de Mediafax.

Antonios Tirpintiris a afirmat ca, pentru urmatoarea perioada, Mega Image are in vederea extinderea lantului de magazine in afara Bucurestiului, pentru sfarsitul anului 2001 sau inceputul lui 2002, fiind planificata deschiderea a trei magazine in Constanta si alte doua orase din tara, valoarea acestei investitii fiind estimata la patru milioane de dolari.

Sectorul de supermarket este unul dintre cele mai bine reprezentate segmente ale pietei de retail din Romania, principalii concurenti ai Mega Image fiind Gima (detinut de grupul turc Fiba), Billa (detinut de concernul german Rewe), si La Fourmi.

"Strategia de dezvoltare a firmei a fost, pana in anul 2000, sa deschidem doua magazine anual, iar pentru viitor intentionam sa promovam o politica de dezvoltare mai agresiva si sa extindem lantul de magazine cu 3-5 magazine pe an", a mentionat Antonios Tirpintiris.

El spune ca anul trecut reteaua de magazine Mega Image a crescut la zece, in urma inaugurarii a doua puncte de desfacere amplasate in zonele Colentina si Tineretului.

Compania a realizat, in anul 2000, vanzari de aproximativ 32 milioane de dolari (fara TVA), iar pentru acest an conducerea companiei estimeaza cresterea cifrei de afaceri la 40 milioane dolari.

Grupul belgian de distributie alimentara Delhaize a incheiat, in anul 2000, un parteneriat cu Mega Image privind achizitionarea a 51% din actiunile lantului de magazine din RomSnia.

Delhaize Group opereaza in 11 tari, reteaua sa de distributie numarand 2.360 de puncte de desfacere, in cadrul carora isi desfasoara activitatea 155.000 de angajati. In anul 1999, grupul a inregistrat vanzari de 14,3 miliarde de euro.

Iar anul trecut vanzarile au crescut cu 27,2 % la 18,2 miliarde euro. Profitul realizat de Delhaize Group in anul fiscal 2000, a fost de 187,7 milioane de euro, comparativ cu 1999, cand a fost de 174,7 milioane euro. Castigul pe actiune a crescut anul acesta cu 7,4% la 3,61euro.

La mijlocul lunii martie a acestui an, Delhaize Group s-a asociat cu European Marketing Distribution (EMD), cel mai mare grup de achizitii european, cu vanzari in valoare de 118 miliarde de euro in 15 state europene.

Statutul de membru al Delhaize Group in cadrul EMD vizeaza doar activitatile sale europene: Delhaize Belgia, Alfa-Beta (Grecia), Delvita (cel mai mare lant de supermarketuri din Republica Ceha si Slovacia, care si-a inceput activitatea in 1991 ca un joint venture cu compania locala Bratri ParA­kové) si Mega-Image (Romania).

Celelalte operatiuni ale Delhaize Group, localizate in Statele Unite ale Americii si Asia, nu participa la aceasta asociere.

In urma acestui parteneriat, Delhaize Group va obtine o mai buna experienta in privinta gestiunii preturilor de achizitie la produsele alimentare. In plus, EMD va permite Delhaize Group sa combine achizitiile de produse alimentare si marci nationale cu activitatile similare ale altor distribuitori alimentari europeni.

"Strategia noastra este sa obtinem un pret de achizitie mai bun, pentru a oferi clientilor produse atragatoare in ceea ce priveste raportul calitate-pret", a mai spus Antonios Tirpintiris.

EMD detine o cota de 14,3% din piata europeana, incluzand si pietele in curs de dezvoltare din Europa Centrala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO