Business Internaţional

Ziarele din Franta vor sa-i atraga pe tineri in randul cititorilor

01.11.2009, 23:20 227

Ziarele pun in aplicare o varietate de metode pentru a staviliscaderea numarului de cititori care pare sa nu se mai opreasca,scrie The New York Times. Acum, Franta incearca o noua abordare, sianume acordarea de ziare gratuite cititorilor tineri in incercareade a-i transforma pe acestia in clienti obisnuiti.
Guvernul francez a anuntat recent planuri detaliate privitoare laun proiect denumit "Ziarul meu gratuit", conform caruia tinerilorcu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani li se va oferi unabonament gratuit, pe un an, la un ziar ales de acestia."Recastigarea tinerilor cititori este esentiala pentrusupravietuirea financiara a presei si pentru dimensiunea civica aacesteia", a declarat ministrul francez al culturii, FrŽdŽricMitterand.
Proiectul face parte dintr-o serie de masuri, incluzand subventiifinanciare, anuntate de guvernul francez in iarna anului trecut, inurma studierii problemelor cu care se confrunta industriaziarelor.
Desi ziarele din aproape toate regiunile lumii dezvoltate sunt incriza, afectate fiind de declinul publicitatii si reorientareacititorilor catre sursele de stiri online, problemele sunt deosebitde grave in Franta. Raportat la cap de locuitor, in Franta se vandaproximativ jumatate din numarul ziarelor vandute in Marea Britaniesau Germania, conform Asociatiei Mondiale a Ziarelor si Editorilorde Stiri din Paris.
In Franta, audienta este foarte scazuta in randul tinerilor.Conform unui studiu guvernamental, numai 10% din tinerii cu varstecuprinse intre 15 si 24 de ani au citit un cotidian cu plata in2007, in scadere de la 20% cu un deceniu in urma.
Aproximativ 60 de publicatii participa la noul proiect. Pe langaziare ca Le Monde si Le Figaro, printre acestea se numara atat ovarietate de publicatii locale, cat si International Herald Tribunecu sediul in Paris, editia mondiala a The New York Times. Chiar siL'Equipe, un popular cotidian de sport, participa in cadrulproiectului.
Costurile proiectului sunt suportate de ziare si de stat, guvernulalocand 15 mil. euro, pe o perioada de trei ani.
Guvernul a anuntat ca 30.000 de oameni s-au inregistrat deja pentruabonamente gratuite; un website special urmand a fi disponibil incurand pentru a accelera procesul.
Emmanuel Schwartzenberg, fost editor media al Le Figaro, care ascris despre problemele cu care se confrunta presa franceza, adeclarat ca este sceptic cu privire la proiect. Intr-o perioada incare publicitatea inregistreaza un declin dramatic, ziarele artrebui in schimb sa incerce sa gaseasca modalitati de a atrage maimulte venituri de la cititori, a declarat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO