Business Internaţional

Wrigley aduce la conducere un fost director al Nike

25.10.2006, 18:15 18

Wrigley aduce la conducere pentru prima data o persoana care nu este membra a familiei care detine controlul asupra companiei.
Compania americana Wrigley, cunoscuta pentru guma de mestecat si bomboanele mentolate pe care le produce, si-a desemnat un nou director executiv. Pentru prima data in istoria companiei acesta nu face parte din familia Wrigley, scrie International Herald Tribune.
In urma anuntului, valoarea actiunilor companiei a inregistrat cea mai semnificativa crestere de o zi din ultimii cel putin 26 de ani.
Noul director executiv, William Perez, a detinut recent, dar pentru scurt timp, o pozitie similara, fiind succesorul lui Philip Knight, fondatorul companiei Nike, la conducerea companiei producatoare de incaltaminte sport.
Exact dupa cum Knight a ramas in pozitia de presedinte al companiei Nike dupa numirea lui Perez in pozitia de director executiv, predecesorul lui Perez in cadrul Wrigley, Bill Wrigley Jr, va ocupa in continuare pozitia de presedinte executiv, a anuntat compania.
Perez a fost numit in acelasi timp in pozitia de presedinte, urmand sa detina de asemenea, o pozitie in cadrul boardului companiei. Wrigley a caracterizat numirea lui Perez drept un "eveniment istoric" pentru compania cu o vechime de 114 ani, care isi are sediul in Chicago. In acelasi timp insa, Wrigley le transmitea angajatilor companiei prin intermediul unui e-mail ca va juca in continuare un rol activ in administrarea companiei, supraveghind eforturile de expansiune ale acesteia.
"Imi voi concentra intreaga atentie asupra strategiei de dezvoltare pe termen lung si asupra promovarii inovatiei si performantelor de calitate in cadrul intregii organizatii", declara Wrigley in mesajul trimis.
Perez se alatura companiei Wrigley in urma unor recente schimbari de management, incluzand retragerea directorului de operatiuni, Ronald Waters, in luna aprilie. Compania a intampinat probleme in urma achizitiei, pentru 1,48 miliarde de dolari, a marcilor Life Savers si Altoids de la Kraft Foods anul trecut, conform Alexiei Howard, analist in cadrul Sanford C. Bernstein din New York.
"Este un semnal foarte bun", a declarat Howard. "Au operat o serie de schimbari la nivel de top management in ultimele cateva luni. Numirea unui CEO din afara va reprezenta un pas inainte".
Valoarea actiunilor Wrigley a crescut cu 6,67 dolari, sau 14%, pana la 53,50 dolari la bursa newyorkeza, cel mai semnificativ avans din anul 1981. In acest an, actiunile au scazut cu 12 procente.
Sub conducerea lui Bill Wrigley Jr, compania a cautat in mod agresiv oportunitati de crestere, in special pe segmentul de dulciuri. In 1999, Wrigley a incercat sa achizitioneze Hershey Foods in schimbul a 12,5 miliarde de dolari, insa oferta i-a fost respinsa.
Perez, care a ocupat pozitia de CEO al Johnson, producatorul de bunuri de larg consum, inainte de a se alatura companiei Nike in 2004, a intrat in conflict cu Knight si a fost demis dupa 13 luni. La acea vreme, Perez a declarat ca aranjamentul facut in cadrul Nike, ca parte a caruia Knight controla partea de strategie, s-a dovedit imposibil de pus in practica si ca Knight nu-i permitea sa conduca firma.
Compania a anuntat in acelasi timp o crestere cu 14% a profitului pe trimestrul al treilea, crestere ce a depasit estimarile analistilor, fiind generata pe fondul vanzarilor solide realizate in Asia si al noilor produse.
Astfel, profitul pe trimestrul al treilea a crescut pana la 148 de milioane de dolari, de la 129,7 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut. Veniturile companiei au crescut cu 11%, pana la 1,18 miliarde de dolari.
Wrigley se concentreaza asupra vanzarilor in afara Statelor Unite, care reprezinta doua treimi din venituri, pe fondul competitiei sporite intampinate in Statele Unite din partea Cadbury Schweppes, al doilea mare producator de guma de mestecat.
Vanzarile obtinute de companie in Asia in trimestrul trei au avansat cu 23%, in mare parte in urma cresterii cu peste 30% a vanzarilor realizate pe piata chineza. Vanzarile realizate in Europa, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 12%.
"Adevaratul potential de crestere este in China, India si Europa", a declarat Marvin Roffman, presedinte al Roffman Miller Associates.
Wrigley a anuntat ca se asteapta ca achizitia marcilor Altoids si Life Savers sa-i dilueze castigurile in acest an, estimand totusi o crestere a profitului pe actiuni cu 9 pana la 11% in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO