Business Internaţional

Ungaria devine o superputere în domeniul bateriilor pentru maşini electrice, dar este acest lucru benefic pentru economia sa?

Ungaria devine o superputere în domeniul bateriilor...

Autor: Catalina Apostoiu

26.10.2022, 22:36 3156

Cu nevoia de maşini electrice, creş­te şi cererea de baterii. Potrivit ex­perţilor, până în 2030 fiecare a doua maşină nouă va fi electrică. Guvernul Ungariei vrea să asigure succesul in­dus­triei auto locale din perspectiva noii tendinţe, dar vor fi astfel de aspi­ra­­ţii benefice pentru economia ţării? se întreabă Daily News Hungary.

Există două probleme principale în ceea ce priveşte producţia de ba­terii şi maşini electrice. Mai întâi, aceasta necesită mai puţină forţă de muncă decât producţia de maşini con­venţionale. În al doilea rând, piaţa este masiv dominată de doar câteva companii mari. De obicei, can­tităţi mari de baterii sunt produse de câteva companii mari care inves­tesc şi în cercetarea şi dezvoltarea acestor tehnologii. Prin urmare, este discutabil dacă firmele ungare pot concura pe această piaţă.

Pe partea de producţie, piaţa este dominată de o singură ţară, China. Materialele necesare vin din diferite părţi, cum ar fi Australia şi Indone­zia. În Ungaria, cea mai mare parte a pro­ducţiei este dominată de compa­nii sud-coreene. Deşi piaţa ungară este dominată de Coreea de Sud, noi actori chinezi sunt pe cale să apară.

Valoarea totală a investiţiilor s-a ridicat la aproximativ 5,3 miliarde de euro, acestea creând aproximativ 13.800 de oportunităţi de joburi. Cele mai mari trei investiţii din Ungaria, una realizată de Samsung şi două de SK, au primit finanţare de stat de 138,6 mi­liarde de forinţi (3,4 milioane de euro), aceasta acoperind aproxima­tiv 12% din costul total al investiţiilor.

Şi proiectele mai mici beneficiază de finanţare, care în medie reprezintă 10% din costuri. Bineînţeles, aceste in­vestiţii necesită upgrade-uri supli­mentare de infrastructură în zona în­vecinată. Totuşi, în ciuda efortului, noile companii îşi aduc de obicei pro­priii furnizori, nefiind astfel depeden­te de companiile ungare.

Majoritatea obstacolelor derivă din lipsă de capabilităţi tehnologice de pe plan local şi dimensiunea re­dusă a pieţei locale.

Ungaria nu deţine nicio putere din perspectivă strategică.

Ungaria este o superputere doar la suprafaţă. Mai întâi, datele statistice folosite prezintă o imagine falsă pentru că supraestimează rolul Ungariei. În al doilea rând, companiile doar produc în această ţară, dar nu au nicio contribuţie la exporturile ungare şi economia ţării în general.

Drumul către succes începe cu dezvoltarea, nu producţia. Ungaria are nevoie să-şi realizeze propria cercetare şi dezvoltare pentru a putea concura pe această piaţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO