Cu nevoia de maşini electrice, creşte şi cererea de baterii. Potrivit experţilor, până în 2030 fiecare a doua maşină nouă va fi electrică. Guvernul Ungariei vrea să asigure succesul industriei auto locale din perspectiva noii tendinţe, dar vor fi astfel de aspiraţii benefice pentru economia ţării? se întreabă Daily News Hungary.
Există două probleme principale în ceea ce priveşte producţia de baterii şi maşini electrice. Mai întâi, aceasta necesită mai puţină forţă de muncă decât producţia de maşini convenţionale. În al doilea rând, piaţa este masiv dominată de doar câteva companii mari. De obicei, cantităţi mari de baterii sunt produse de câteva companii mari care investesc şi în cercetarea şi dezvoltarea acestor tehnologii. Prin urmare, este discutabil dacă firmele ungare pot concura pe această piaţă.
Pe partea de producţie, piaţa este dominată de o singură ţară, China. Materialele necesare vin din diferite părţi, cum ar fi Australia şi Indonezia. În Ungaria, cea mai mare parte a producţiei este dominată de companii sud-coreene. Deşi piaţa ungară este dominată de Coreea de Sud, noi actori chinezi sunt pe cale să apară.
Valoarea totală a investiţiilor s-a ridicat la aproximativ 5,3 miliarde de euro, acestea creând aproximativ 13.800 de oportunităţi de joburi. Cele mai mari trei investiţii din Ungaria, una realizată de Samsung şi două de SK, au primit finanţare de stat de 138,6 miliarde de forinţi (3,4 milioane de euro), aceasta acoperind aproximativ 12% din costul total al investiţiilor.
Şi proiectele mai mici beneficiază de finanţare, care în medie reprezintă 10% din costuri. Bineînţeles, aceste investiţii necesită upgrade-uri suplimentare de infrastructură în zona învecinată. Totuşi, în ciuda efortului, noile companii îşi aduc de obicei propriii furnizori, nefiind astfel depedente de companiile ungare.
Majoritatea obstacolelor derivă din lipsă de capabilităţi tehnologice de pe plan local şi dimensiunea redusă a pieţei locale.
Ungaria nu deţine nicio putere din perspectivă strategică.
Ungaria este o superputere doar la suprafaţă. Mai întâi, datele statistice folosite prezintă o imagine falsă pentru că supraestimează rolul Ungariei. În al doilea rând, companiile doar produc în această ţară, dar nu au nicio contribuţie la exporturile ungare şi economia ţării în general.
Drumul către succes începe cu dezvoltarea, nu producţia. Ungaria are nevoie să-şi realizeze propria cercetare şi dezvoltare pentru a putea concura pe această piaţă.