Business Internaţional

Strategia GM: cat mai multe branduri

11.02.2008, 19:53 25

In Marea Britanie General Motors ofera brandurile Vauxhall, Chevrolet, Saab, Cadillac si Hummer, iar in restul continentului european, Vauxhall este cu succes inlocuit de Opel.
Clientii GM din China pot opta oricand pentru un Buick sau Wuling, dar pentru o masina marca Holden trebuie sa mergi pana in Australia sau Noua Zeelanda, scrie International Herald Tribune. In timp ce Ford Motors isi concentreaza afacerea pe notorietatea brandului de baza, incercand sa se departeze de cele auxiliare, cum este Aston Martin, Jaguar si Land Rover, GM adopta o strategie de marketing foarte diferita la nivel international. In loc sa se concentreze pe un singur brand, GM ofera consumatorilor optiuni diverse, deci, o posibilitate de alegere dintr-o gama variata.
Pentru a explica aceasta strategie impotriva trendului general, Johnatan Browning, vicepresedinte pe marketing si vanzari la divizia GM din Europa, subliniaza zona tarilor foste comuniste, cuprinsa intre Oceanul Atlantic si cel Pacific.
"Cum altfel poti acoperi o zona atat de diversificata? Nu poti folosi un singur brand pentru a te face cunoscut intr-o zona atat de extinsa. Trebuie sa ai un portofoliu", a declarat Browning.
Chevrolet este o marca foarte populara in randul consumatorilor entry-level, in special cei din Europa Centrala si de Est. Opel si Vauxhall sunt destinate consumatorilor din pietele de nivel mediu, cu o viziune "progresiva" asupra noilor tehnologii, in vreme ce Cadillac-urile sunt foarte apreciate de consumatorii din Rusia. In ceea ce priveste marca Hummer, aceasta este preferata de... cei care prefera Hummer, a mai declarat Browning.
Strategia internationala a GM pare sa dea rezultate pozitive, chiar si in situatia actuala, cand piata americana este in scadere. Vanzarile GM din Europa au crescut cu 9%, pana la 2,2 milioane de unitati vandute anul trecut. In Asia, vanzarile au crescut cu 15%, atingand 1,5 milioane de unitati.
Una dintre cele mai spectaculoase evolutii le-a avut brandul Chevrolet, care este destinat consumatorilor cu venituri modeste din Europa Centrala si de Est. Anul trecut, Chevrolet s-a vandut in 450.000 de unitati numai in aceasta regiune.
Intr-o perioada in care producatorii americani de masini nu mizeaza pe originile lor in promovarea masinilor pe pietele europene, General Motors descrie Chevrolet ca pe un brand american de succes.
Modelele destinate tarilor europene sunt mult mai mici si majoritatea sunt construite de GM DAT, o companie din Coreea de Sud preluata de GM odata cu achizitionarea Daewoo Motor din 2001.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO