Business Internaţional

Starbucks lansează la scară largă meniurile cu băuturi alcoolice

 Starbucks lansează la scară largă meniurile cu...

Autor: Luciana Georgescu

20.03.2014, 14:23 1713

Reţeaua de cafenele Starbucks va introduce la scară largă în meniurile de seară ale unităţilor proprii băuturi alcoolice şi aperitive exclusiviste, după o perioadă de test de circa 3 ani în câteva restaurante care a dat rezultate foarte bune, conform unui anunţ al companiei, citat de Bloomberg.

Meniurile de seară includ vin Malbec sau Chardonnay, trufe, dar şi frigărui de pui.

“Am testat deja în destul de multe pieţe ca să ne dăm seama că funcţionează. Pe măsură ce vom introduce meniul de seară în cafenele, vom înregistra o creştere semnificativă a vânzărilor în acea perioadă a zilei”, a declarat directorul de operaţiuni Troy Alstead pentru Bloomberg.

Starbucks îşi îndreaptă atenţia către produsele care nu fac parte din categoria cafelei, precum alcool, suc, ceai Teavana şi mâncare pentru a sprijini creşterea în SUA. În plus, compania doreşte extinderea şi îmbunătăţirea programului de recompense, dar şi aplicaţiile pentru smartphone-uri. La începutul lunii martie Starbucks a anunţat că va testa o modalitate prin care clienţii să îşi poată comanda produsele dinainte, folosindu-se de telefonul mobil.    

Acţiunile companiei au crescut miercuri cu 1,8% la Bursa New York, atingând valoarea de 75,91 dolari (54,92 euro).

Starbucks a vândut pentru prima oară băuturi alcoolice în octombrie 2010 într-o cafenea din Seattle. În ianuarie 2012, lanţul de cafenele a decis să-şi extindă testul pentru 25 de unităţi în Chicago, Atlanta şi în sudul Californiei.

Zona urbană

Meniul disponibil după ora 4 a fost deja implementat în 40 în cafenele, însă nu va funcţiona în toate locaţiile deţinute de Starbucks, a declarat Alstead. Meniul funcţionează în general în zonele urbane, în vecinătatea unor restaurante sau teatre, locuri frecventate de potenţiali clienţi pe timpul serii.

În februarie, directorul executiv Howard Schultz l-a numit pe Alstead director de operaţiuni astfel încât Schultz să se poată concentra pe comerţul online şi aplicaţiile de telefonie mobilă. Compania a informat marţi că plata prin intermediul aplicaţiilor de smartphone a început să câştige teren. În prezent 14% din tranzacţiile realizate în magazinele din SUA sunt electronice, în creştere cu 4% faţa de iulie 2013.

Programul de loialitate

Programul de loialitate Starbucks încearcă să atragă clienţii prin oferirea de bături sau mâncare gratis în schimbul punctelor pe care le-au acumulat în urma cumpărăturilor. Cumpărătorii pot plăti cu ajutorul telefonului mobil sau a cardului Starbucks care este conectat la contul personal.

 

Compania se concentrează şi pe creşterea vânzărilor de ceai, prin introducerea brandului deţinut de Oprah Winfrey pe 29 aprilie în cafenelele din SUA şi Canada, a declarat Schulz în cadrul întâlnirii anuale care a avut loc miercuri, 19 martie.

Lanţul de cafenele a achiziţionat Teavana Holdings Inc.  pentru suma de 626 milioane de dolari (449,55 milioane de euro) în urma unei tranzacţii din 2013 şi a început expansiunea brandului. Anul acesta vor fi deschise primele ceainării în Chicago şi Los Angeles.

Starbucks deţine peste 20.100 locaţii în jurul lumii, dintre care 11.500 în SUA.

În România, Starbucks deţine 8 cafenele, dintre care şase în Bucureşti, una în Cluj şi una în Timişoara.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO