Business Internaţional

Shrinkflaţia, o practică de mar­keting care constă în mascarea scum­pirii produselor prin reducerea canti­tăţilor în ambalaje similare, dar la un preţ de vânzare identic, ia amploare în Europa

Shrinkflaţia, o practică de mar­keting care constă...

Autor: Catalina Apostoiu

11.06.2023, 21:58 975

Olivia Gregoire, ministrul fran­cez pentru IMM-uri, comerţ, artiza­nat şi turism, a anunţat recent că va sesiza în septembrie Consiliul naţio­nal al consumului pentru ca acesta să demareze o anchetă privitoare la shrinkflaţie, scrie Le Figaro.

Consiliul naţional al consumului va trebui să „analizeze îndeaproape dacă în prezent reacţiile de regle­men­tare, amenzile, sancţiunile mai sunt suficiente sau va trebui să se recurgă la arsenalul de reglementare pentru penalizarea acestor practici care sunt inacceptabile“, a precizat oficialul francez.

În Marea Britanie, consumatorii devin din ce în ce mai conştienţi de fenomenul shrinkflation, notează Bloomberg.

Două treimi dintre consumatori au observant că dimensiunea unor produse a fost redusă, iar 83% sunt îngrijoraţi că tendinţa este în creşte­re, relevă un studiu realizat de Barclays. Ciocolata, chipsurile, biscu­i­ţii şi batoanele sunt cele mai proba­bile candidate la shrinkflaţie, a găsit sondajul.

Inflaţia alimentară se dovedeşte deosebit de persistentă în Marea Bri­tanie, ducând la acuzaţii că super­mar­keturile şi producătorii de ali­mente beneficiază de pe urma scum­pirilor. Supermarketurile resping astfel de acuzaţii, spunând că trec mai departe preţurile mai mici către consumatori cât mai rapid posibil.

Consumatorii se reorientează că­tre disconturi şi cumpără mărci pro­prii pentru a face economii.

Aproximativ o cincime dintre con­sumatori renunţă la produse a că­ror dimensiune a fost redusă, potrivit Barclays.

Şi consumatorii maghiari se con­fruntă cu acest fenomen, potrivit Daily News Hungary. Cele mai frec­vente modificări observate în ultima vreme au avut legătură cu produsele de patiserie.

În categoria lactatelor, iaurturile şi smântâna au fost cele mai afectate. Cea mai puţin afectată a fost cate­goria brânzeturilor. În mod similar, berea şi untul au ambalajele mai puţin reduse.

Biroul central de statistică a re­marcat că fenomenul este de ase­menea reflectat în cifrele legate de inflaţie.

În cazul Poloniei, remarcă Financial Times, o vizită la supermarket necesită acum nu numai un portofel plin, ci şi o lupă pentru a citi ce scrie cu litere mici pe ambalaje.

Companiile din sectorul bunurilor de larg consum se chinuie să găsească metode de a ascunde faptul că îşi forţează consumatorii să plătească aceeaşi sumă pentru o cantitate mai mică: dau noi forme sticlelor şi cutiilor, subţiază bureţii de curăţare şi reduc dimensiunea pungilor cu snacks.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO