Business Internaţional

Publicatiile de scandal castiga teren pe piata din Marea Britanie

18.08.2003, 00:00 13



Apetitul cititorilor britanici pentru revistele care ilustreaza cu simpatie viata celebritatilor a scazut substantial, in ultimul an, publicul orientandu-se spre segmentul revistelor de scandal, care prezinta detaliile picante legate de personalitatile lumii mondene, relateaza Financial Times.



Potrivit unui studiu realizat de Biroul britanic de Audit al Tirajelor (Audit Bureau of Circulation), principalele saptamanale dedicate celebritatilor au consemnat scaderi dramatice de popularitate.



Tirajul publicatiei "OK!" s-a diminuat cu 15%, in primele sase luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, in timp ce rivalul "Hello" a inregistrat un declin de 33%.



Pe de alta parte, publicatiile sapamanale care tintesc publicul feminin si prezinta interes pentru subiectele de barfa oferite au reusit sa atraga mai multi cititori.



"Now", revista tiparita de IPC - cea mai mare casa editoriala din Marea Britanie - si-a mentinut pozitia de lider pe piata de profil, tirajul sau majorandu-se cu patru procente, la 590.544 de exemplare.



Principalul sau rival, "Heat" a reusit un avans de 18%, raportand un tiraj saptamanal de 565.484 exemplare. De la sfarsitul lunii decembrie, publicatia a atras in mod constant noi cititori, ritmul de crestere fiind de aproape doua procente. Prin comparatie, tirajul "Now" a scazut cu sase procente.



Analistul Paul Richards, de la firma de cercetare Numis, a explicat ca tendinta remarcata pe piata britanica reflecta preferinta publicului pentru revistele care merg "dincolo de covorul rosu" si prezinta vedetele in ipostaze obisnuite si mai apropiate de viata cotidiana.



"Cititorii vor subiecte incitante si o relatare completa despre celebritatile lor preferate, adica portrete caracterizate prin acuratete", a subliniat Paul Richards.



Vanzarile de pe piata britanica a saptamanalelor pentru femei au crescut cu aproape cinci procente, in primele sase luni ale anului, in parte datorita lansarii de noi reviste.



Editura Emap, care publica "Heat", a anuntat ca publicatia "Closer", lansata in luna septembrie 2002, s-a dovedit a fi proiectul cu cel mai mare succes din ultimii cinci an. Tirajul saptamanal a depasit 334.000 de exemplare.



Publicatia cu cele mai mari vanzari din Marea Britanie este ghidul TV "What's on TV", care este editat in fiecare saptamana in aproximativ 1,69 milioane de copii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO