Business Internaţional

Promoţiile obligatorii din magazinele maghiare: lanţurile de retail le-ar putea folosi pentru a-şi face publicitate, micile magazine vor suferi

Promoţiile obligatorii din magazinele maghiare:...

Autor: Catalina Apostoiu

29.05.2023, 00:05 133

LA 1 iunie vor intra în vigoare pro­moţiile obligatorii introduse de guvernul maghiar în scopul reducerii inflaţiei. Decretul guvernamental care conţine regulile detaliate pentru promoţiile cerute de guvern a fost deja publicat.

Comercianţii trebuie să efectu­e­ze promoţiile în perioada 1 iunie - 30 sep­tembrie. Aceştia trebuie să-şi a­leagă o perioadă pentru promoţii şi să anunţe ministerul comerţului cu cel puţin două zile înainte de peri­oada aleasă, notează telex.hu.

Informaţiile despre promoţii tre­buie de asemenea publicate nu doar într-un loc vizibil în magazine, ci şi în ziarele tipărite şi pe platformele online.

Potrivit Portfolio, se pare că ma­ga­zinele deşăşesc de multe ori pro­mo­ţiile obligatorii cerute de guvern, primele dintre acestea anunţând reduceri de 30-50%, şi nu de 10%, aşa cum este prevăzut în decretul guvernamental.

Acest lucru nu este surprinzător, scrie Portfolio, pentru că în sectorul FMCG o reducere de 10% este prea mică pentru a fi luată în seamă de cumpărători.

În acelaşi timp, este şi uşor de ima­ginat că magazinele nu vor reali­za cu adevărat promoţii mai multe şi mai mari decât înainte, ci doar vor redenumi promoţiile de piaţă ante­rioare „promoţii obligatorii“.

Pentru discounteri, supermarke­turi, dar mai ales pentru hipermar­ke­turi nu este o sarcină atât de dificilă să reducă preţul a 20 de produse, aşa cum cere decretul. În fiecare săptă­mână, acestea oferă de fapt reduceri mult mai mari pentru a ademeni con­sumatorii.

Unele lanţuri de magazine au in­di­cat deja că îşi vor ieftini produsele mult mai mult decât se aşteaptă gu­vernul. Doar acele unităţi mai mici deţinute în principal de maghiari sunt într-o situaţie dificilă, fiind afectate de creşterea anterioară a preţurilor la energie, mediul de reglementare ne­favorabil pentru ele (plafoanele de preţ) şi scăderea vânzărilor.

Pentru supermarketuri, valul de închideri ale magazinelor de proxi­mi­­tate este un lucru pozitiv pentru că ce­rerea în exces ajunge la cele care rămân pe linia de plutire.

Promoţiile obligatorii pot fi folo­site ca un alt truc de publicitate. Une­le companii, scrie Portfolio, se vor lău­da că nu au redus preţul produ­selor desemnate cu 10%, ci cu un mul­tiplu al sumei aşteptate de gu­vern, iar altele că nu au redus preţul a doar 20 de produse, ci al mai multora.

Guvernul maghiar a împărţit alimentele de bază în 20 de categorii, iar în fiecare săptămână retailerii trebuie să ofere una dintre acestea la o reducere de cel puţin 10% faţă de cel mai mici preţ din ultimele 30 de zile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO