Business Internaţional

Predicţiile că medicamentele de reducere a greutăţii vor scădea apetitul pentru alimente şi băuturi bagă spaima în giganţii FMCG, deja slăbiţi de vânzări în scădere

Predicţiile că medicamentele de reducere a greutăţii...

Autor: Catalina Apostoiu

16.10.2023, 22:08 231

♦ Utilizarea la scară largă a medicamentelor împotriva obezităţii ar putea duce la modificări seismice ale comportamentului de consum ♦ Ascensiunea medicamentelor ca Ozempic vine în condiţiile în care creşterea vânzărilor devine mai anemică pentru marile companii din sectorul alimentar pe fondul inflaţiei

Analiştii avertizează că pers­pectivele extraordinare de creştere pentru medicamente ca Wegovy şi Ozempic produse de compania Novo Nordisk, prescrise pentru diabet, dar folosite în mod curent pentru reducerea greutăţii, ar putea afecta vânzările de alimente ambalate şi băuturi în condiţiile în care pacienţii îşi diminuează consumul de calorii, scrie Financial Times.

Inspiraţi de poveştile cele­brită­ţilor legate de pierderea dra­matică în greutate în urma utilizării medica­men­telor respective, oamenii sunt aşteptaţi să le adopte la scară largă, ceea ce ar putea duce la modificări seismice ale comporta­mentului de consum. În America, Ozempic şi Wegovy dau peste cap industria dietelor şi ridică noi semne de întrebare cu privire la cum vor mânca în continuare consumatorii, notează The Wall Street Journal.

Wall Street încearcă să estimeze impactul medicamentelor respective asupra vânzărilor producătorilor de alimente şi băuturi, restaurantelor şi magazinelor alimentare. Din rândul companiilor din industria alimentară, producători ca Hershey, Mondelez şi Campbell ar putea fi cei mai expuşi, în condiţiile în care pacienţii îşi reduc cel mai mult consumul de alimente cu conţinut ridicat de zahăr şi grăsimi, potrivit Morgan Stanley.

Ascensiunea medicamentelor ca Ozempic vine în condiţiile în care creşterea vânzărilor devine mai anemică pentru marile companii din sectorul alimentar, cu consumatorii începând să-şi restrângă cheltuielile în faţa scumpirilor dramatice.

Unii analişti de pe Wall Street şi consultanţi din industria alimentară spun că nu consideră medicamentele ca fiind un risc major. Deocamdată. Medicamentele rămân scumpe şi inaccesibile multor americani, iar utilizarea acestora la scară largă sau pe termen lung nu este garantată.

Recent, însă, şeful Walmart John Furner a declarat că ultimele date sugerează că cei care iau medicamente împotriva obezităţii cumpără mai puţine alimente, relatează Financial Times.

Comentariile sale au dus la un selloff modest al acţiunilor din sectorul bunurilor de larg consum. Companii ca PepsiCo şi Kellanova, producătorul Pringles, au insistat că este prea devreme pentru ca un impact să fie vizibil.

“Deocamdată impactul este neglijabil pentru businessul nostru”, a declarat şeful PepsiCo Ramon Laguarta.

Aproximativ 42% din populaţia adultă din SUA este obeză, putându-se califica astfel pentru medicament. Însă accesul acestor oameni la medicamente anti-obezitate va depinde de cât de mulţi asigurători vor decide să-l acopere. Viteza adoptării va depinde de asemenea de creşterea producţiei de către Novo Nordisk.

Până acum, Wegovy a fost lansat doar în SUA şi pe câteva pieţe din Europa, inclusiv UK şi Danemarca.

O analiză Barclays estimează că utilizarea la scară largă a medicamentelor împotriva obezităţii ar putea duce la o scădere a volumului vânzărilor de până la 1,2% pentru companiile de alimente, în timp ce companiile producătoare de băuturi alcoolice ar putea suferi un declin de până la 3% al vânzărilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO