Business Internaţional

Polonia si Cehia au fost cuprinse de febra mallurilor

Polonia si Cehia au fost cuprinse de febra mallurilor
08.11.2007, 19:30 20

Cresterea consumului in Europa Centrala si de Est a dus la o dezvoltare rapida si spectaculoasa a pietei de retail, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Anul viitor, in Polonia se vor construi spatii comerciale cu o suprafata de 1,13 milioane de metri patrati, in crestere fata de cei 205.000 metri construiti anul acesta.
Conform firmei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle, anul viitor in Cehia se vor deschide centre comerciale pe o suprafata de 614.000 de metri patrati, in crestere fata de cei 400.000 de metri patrati construiti in acelasi scop anul acesta.
Polonia, cu o populatie de 38,5 milioane de locuitori, se afla pe locul doi dupa Rusia in ceea ce priveste dezvoltarea sectorului de retail. "E o piata imensa. Pentru retailerii internationali este foarte important sa fie prezenti pe piata poloneza. Acolo, cererea de spatiu pentru construirea de centre comerciale este foarte mare", a afirmat Michael Atwell, seful departamentului de piete de capital de la firma de consultanta Cushman & Wakefield.
Anul acesta au avut deja loc cateva inaugurari importante. Recent a avut loc deschiderea mallului Magnolia Park, din Wroclaw, in sud-vestul Poloniei.
Cu o suprafata de 74.400 de metri patrati, mallul ofera 250 de magazine, printre care brandul britanic de produse alimentare Tesco, brandul olandez de imbracaminte Mexx si brandul Zara, detinut de grupul spaniol Inditex.
Pentru Tesco, reprezentanta din Magnolia Park este doar o parte a planului de extindere in Europa Centrala si de Est, conform declaratiilor lui Greg Sage, director pentru piete internationale al retailerului. Cresterea continua a consumului in Polonia, precum si dimensiunile pietei au incurajat demararea unui astfel de plan expansionist, a declarat Sage.
Pana in luna februarie, Tesco va deschide inca 30 de unitati in Polonia, atingand un total de 300 de magazine pe teritoriul tarii. Sage a mai adaugat ca 60% din magazinele detinute de Tesco se afla in afara pietei britanice. In Cehia, luna trecuta a avut loc deschiderea mallului Palladium, in centrul capitalei Praga.
Spatiul de 36.500 de metri patrati, decorat in stil neogotic, are fatada asemanatoare unei cazarme a armatei din 1857. In noul mall, cehii se pot bucura de marcile retailerului britanic Marks & Spencer (M&S) sau a suedezilor de la H&M.
Purtatorul de cuvant M&S, Bella Vuillermoz, a declarat ca Palladium este o "mare oportunitate" pentru retailerul de imbracaminte, avand in vedere ca acesta mai detine noua magazine in Cehia si alte 137 in restul tarilor din Europa de Est.
Complexul Palladium este amplasat strategic, la jumatatea drumului intre districtul centrelor de afaceri si districtul turistic din Praga, ceea ce va aduce un numar mare de vizitatori, conform lui Johnatan Hallett, managing partner pentru Cehia si Slovacia la firma Cushman & Wakefield, care a mediat inchirierea spatiilor pentru Palladium Mall. Halett estimeaza un numar de 350.000 de vizitatori saptamanal pentru centrul comercial Palladium.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO