Business Internaţional

Planurile Gucci: 3 mld. euro pana in 2011

22.03.2006, 00:00 26

Compania Gucci planuieste sa se extinda pe pietele de profil din Asia. Mark Lee, brand-managerul Gucci, a declarat ca noile magazine vor fi amplasate in Japonia, in Tokio si Nagoya si in Hong Kong, si vor avea o suprafata de peste 1.000 de metri patrati.

El a mai adaugat ca magazinele isi vor deschide usile inainte de sfarsitul anului, informeaza International Herald Tribune. Consolidarea pe pietele asiatice va ajuta grupul Gucci, detinut de retailerul francez PPR, sa obtina vanzari mai mari in domeniul vestimentar, care in momentul de fata reprezinta numai 12% din veniturile grupului. Gucci, cunoscut pentru articolele trendy pe care le produce, planuieste sa isi dubleze vanzarile pana la 3 miliarde de euro (3,6 miliarde euro) pana in 2011. "Anul trecut am avut o crestere spectaculoasa, insa in ceea ce priveste linia noastra vestimentara lucrurile au cam stagnat", a spus Lee. "Noua linie vestimentara are insa un potential destul de mare", a adaugat acesta.

Francois-Henri Pinault, directorul executiv al PPR, a scos de asemenea in evidenta importanta liniei vestimentare Gucci si a identificat Asia drept cea mai importanta piata de dezvoltare. Vanzarile brandului Gucci au crescut anul trecut cu 14%, atingand suma de 1,8 miliarde euro, aceasta incluzand cresterea de 29% din regiunea Pacificului si cea de 11% din Japonia. Aceasta performanta a producatorului italian Gucci a contribuit cu o crestere de 15% a profitului PPR in 2005 si a dus la o crestere a valorii actiunilor cu 30% anul trecut. PPR mai detine si magazinele Printemps si Fnac, ultimul fiind un lant de magazine axat pe produse media, printre care si carti, CD-uri si DVD playere.

"Departamentul de bunuri de lux al PPR are in acest moment tot ceea ce are nevoie pentru a genera castiguri surprinzatoare", a spus Aymeric Poulain, analist la Merrill Lynch din Londra. Gucci va folosi un nou design pentru magazinele din Japonia si Hong Kong, prima schimbare majora de prezentare din ultimii 9 ani. Conceptul a fost creat de catre Bill Sofield, arhitectul care a creat si actuala imagine a Gucci, impreuna cu Tom Ford, fostul director de creatie. Interiorul pentru aceste noi magazine va contine mai mult lemn si mai multe materiale naturale, si va fi aplicat gradual tuturor celorlalte 207 magazine Gucci din toata lumea.

Lee se bazeaza pe Frida Giannini pentru ca linia vestimentara Gucci sa fie pe placul cat mai multor cumparatori asiatici. Giannini a fost numita director principal de creatie in luna ianuarie a acestui an.

Prima colectie vestimentara a Fridei Giannini a determinat o crestere de 16 % a vanzarilor de haine pentru femei in ultimul trimestru al anului trecut, a spus Lee. Aceasta a dus la o crestere de 7 % a vanzarilor anuale de haine pret-a-porter pentru femei, a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO