Business Internaţional

Pierderi majore la Peugeot din cauza cursului valutar: minus de 1,1 miliarde de euro. Declin abrupt al acţiunilor în urma anunţului

Pierderi majore la Peugeot din cauza cursului valutar:...

Autor: Anca Dumitrescu

12.12.2013, 19:07 189

Reducerile de costuri anuale obţinute prin parteneriatul Peugeot-GM vor atinge doar 1,2 miliarde de dolari în 2018, cu 40% sub estimările anunţate iniţial şi vor avea loc cu doi ani mai târziu decât se intenţiona. Cele două companii au renunţat la planurile de a colabora în domeniul vehiculelor subcompacte, transmite Bloomberg.

Colaborarea sub aşteptări cu GM şi persistenţa pierderilor au determinat Peugeot să urmărească extinderea cooperării cu partenerul chinez Dongfeng Motor, pentru creşterea vânzărilor pe pieţele în dezvoltare.

Grupul are deja o companie mixtă de succes cu Dongfeng în China, dar este încă în urma unor companii concurente precum Fiat şi Volkswagen pe pieţe ca America de Sud şi Renault-Nissan pe pieţele din Asia de Sud-Est.

Producătorul auto francez, al doilea ca mărime din Europa, a recunoscut pentru prima oară în mod oficial, joi, planul unei posibile majorări de capital.

"Peugeot trebuie să dovedească faptul că este o afacere sustenabilă. Trebuie să progreseze cu aceste proiecte de redresare, cât mai curând posibil", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive în Londra.

Financial Times a relatat miercuri, citând surse apropiate situaţiei, că Peugeot şi Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial şi comercial care include o infuzie masivă de capital în producătorul auto francez, în schimbul accesului la tehnologie.

Cei doi producători de automobile discută încă detaliile parteneriatului, dar acordul urmează să includă majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari şi dezvoltarea şi fabricarea în comun a unor automobile compact low-cost destinate pieţelor Asiei de Sud-Est.

Peugeot speră să poată anunţa oficial acordul în primul trimestru al anului viitor, au declarat sursele.

Cea mai probabilă variantă este ca Dongfeng şi statul francez să primească participaţii de 17,6% fiecare la Peugeot, potrivit unei analize efectuate de Macquarie. Familia Peugeot ar păstra o deţinere de 16,5% la compania franceză, iar GM 4,5%. În aceste condiţii, familia Peugeot ar pierde controlul asupra companiei fondate în 1882.

Dongfeng, cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producători auto din această ţară, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez deţine deja o companie mixtă cu Peugeot şi alte trei cu Honda, Kia şi Nissan, iar săptămâna trecută a semnat un acord pentru o companie mixtă cu Renault.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO