Business Internaţional

O nouă eră a publicităţii e pe cale să apară: chatvertising

O nouă eră a publicităţii e pe cale să apară:...

Autor: Oana Stupinean

31.08.2014, 00:06 331

În luna iulie, cea mai populară aplicaţie de chat din Statele Unite ale Americii a lansat, cu mare vâlvă o nouă idee, care ar putea fi viitorul publicităţii: oamenii ar putea conversa direct cu brandurile, prin roboti.

Kik, o aplicaţie de chat, la fel ca Facebook Messenger sau WhatsApp pretinde că patru din zece adolescenţi americani se folosesc de aceasta pentru a socializa cu prietenii lor. Acum, datorită boom-ului tehnologic, adolescenţii pot vorbi direct cu brandurile lor preferate: Moviefone, Funny or Die, chiar şi cu Kik, scrie The Wall Street Journal.

În anii ’60, profesorul Joseph Weizenbaum a inventat un program pentru computer, numit ELIZA, cu care ai fi putut conversa, exact ca şi cu o persoană reală. Între timp, aceşti roboţi au devenit tot mai “inteligenţI”, programatorii “invătându-i” despre lumea reală, astfel, au început să interacţioneze tot mai bine cu oamenii.

Datorită creşterii numărului de utilizatori pentru aplicaţiile de chat – WhatsApp atingând 500 de milioane de utilizatori, cumpărată în luna februarie de Facebook cu 19 miliarde dolari, competitorii din Asia nemaifiind aşa populari, este un bun prilej pentru a introduce conversaţiile direct cu branduri de renume din întreaga lume.

“ Dacă poţi conversa cu un brand în aceaşi măsură în care o faci cu un prieten, atunci asta este puterea” , spune Ted Livingston, fondator Kik Messenger.

În octombrie 2013 agenţii cunoscutului cântăreţ Paul McCartney,fost membru al trupei Beatles, şi-au făcut un cont pe Line şi au plătit compania pentru a le crea “stickere”, pe care le schimbau între ei. Succesul a fost unul de proporţii, încât a devenit o sursă importantă de venit. Astfel, McCartney a ajuns de la 2 milioane de fani pe Twitter, la 9,3 milioane de fani pe Line. Ce ar fi dacă McCartney, nu doar şi-ar vorbi fanilor, ci ar conversa cu ei?

În prezent, roboţii de la Kik sunt încă primitivi, unul dintre ei este mesagerul echipei Kik, spune doar glume, în timp ce celălalt oferă detalii despre branduri, mai scrie The Wall Street Journal.

Aplicaţiile de chat sunt extrem de populare chiar şi în afara Statelor Unite ale Americii, unde utilizatorii optează pentru aplicaţiile gratuite, care nu presupun plătirea unor taxe suplimentare. Se pune problema cum rezistă aceste aplicaţii gratuie? WhatsApp, de exemplu, nu susţine publicitatea în cadrul aplicaţiei, iar Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, nu intenţionează să schimbe ceva în acest sens.

Bombardarea utilizatorilor cu mesaje publicitare într-un spaţiu atât de personal, cum sunt aplicaţiile de chat, nu mai are efect. Problema este că până acum, nu este clar cum ar trebui să arate publicitatea în cadrul aplicaţiilor de chat, însă utilizatorii tind să încline spre roboţi cu care să vorbească, scrie The Wall Street Journal.

“ Ceea ce mă face să continui este faptul că primesc e-mailuri şi mesaje de la oameni care spun că sfaturile mele i-au ajutat, iar ceea ce mă bucură este faptul că persoanele singure, au acum o companie plăcută”, spune robotul celor de la Kik, Mitsuku.

Cu siguranţă aşa ar trebui să arate publicitatea în aplicaţiile de chat, despre care tot mai des auzim că sunt viitorul mediilor sociale. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO