Business Internaţional

Noile modele aduc profituri mari pentru Peugeot-Citroen

Noile modele aduc profituri mari pentru Peugeot-Citroen

Compania franceza vrea sa produca 41 de noi modele pana in 2010

14.02.2008, 20:29 19

Grupul Peugeot-Citroen, al doilea mare producator de automobile din Europa, a inregistrat in a doua jumatate a anului trecut profit, comparativ cu pierderile din anul precedent, ca urmare a lansarii de noi modele si a reducerii de costuri, scrie Bloomberg.
Compania auto a avut un profit net de 393 de milioane de euro in a doua jumatate a anului trecut, comparativ cu pierderea de 123 de milioane de euro din aceeasi perioada a anului anterior.
Profitul a fost insa sub estimarea de 407 milioane de euro a analistilor. Profitul net anual a crescut si el de mai mult de patru ori, pana la 885 de milioane de euro, de la 183 de milioane de euro in 2006.
Strategia de reducere a costurilor pusa la punct de directorul executiv Christian Streiff a adus economii de 932 de milioane de euro anul trecut, dar compania a anuntat ca planul de restructurare va avea un impact si mai mare in 2008, estimand o crestere a profitului operational pana la 3,5% din vanzari, de la 2,9% cat a fost in 2007. Streiff a declarat anul trecut ca isi propune sa reduca costurile cu 30% si sa tripleze marja de profit operational pana la 6% pana in anul 2010.
Asemeni competitorilor sai mai mici, precum Renault, Peugeot scoate noi modele intr-un ritm alert. Modelul 207 si Citroen C4 Picasso au crescut sensibil vanzarile producatorului auto de anul trecut.
Veniturile au crescut cu 8,3%, pana la 29,8 miliarde de euro in a doua jumatate a anului trecut, si cu 7,1%, pana la 60,6 miliarde de euro, pe intreg anul. Dupa ce acum un an a preluat conducerea de la Jean-Martin Foltz, Streiff a promis sa produca 41 de noi modele pana in 2010 si sa faca reduceri de personal masive in Europa. Compania isi propunea sa elimine 8.000 de locuri de munca in 2007 prin pensionari si demisii.
Vanzarile Peugeot au crescut cu 1,8% anul trecut, dupa o scadere de 0,7% in 2006, provocata de o crestere cu 30% a profitului din Brazilia si Argentina. Producatorul auto planuieste sa investeasca 500 de milioane de dolari (342 de milioane de euro) pentru a creste capacitatea de productie din America de Sud cu 500.000 de autovehicule pe an pana in 2010.
Modelul C4 Picasso, introdus pe piata in luna octombrie a anului 2006, a crescut anul trecut de mai mult de doua ori incasarile companiei franceze Citroen la categoria minivan, in timp ce modelul Peugeot 207 a crescut vanzarile pe segmentul masinilor mici cu 16%.
Vanzarile la nivel global ale modelului 207 si ale predecesorului sau 206 au crescut cu 16%, pana la 166.000 de masini.
Castigurile neimpozitate din a doua jumatate a anului trecut au crescut de peste de doua ori, pana la 910 milioane de euro, adica 3,1% din vanzari, depasind atat estimarea de "peste 2%" facuta de Streiff, cat si procentul de 1,6% inregistrat in anul anterior.
Pentru intregul an, profitul operational a crescut cu 57%, pana la 1,75 de miliarde de euro, adica 2,9% din vanzari. Au crescut de asemenea si vanzarile companiei de piese auto Faurecia, unde Peugeot detine 71% din actiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO