Business Internaţional

Nike lanseaza noi produse pentru a atinge venituri de 23 mld. dolari pana in 2011

Nike lanseaza noi produse pentru a atinge venituri de 23 mld. dolari pana in 2011
27.04.2007, 17:03 55

Timp de mai multi ani, o armata de designeri de la Nike au cautat sa modifice ideea proiectarii unui banal tricou. Rezultatul a fost proiectarea a peste 30 de modele care se diferentiau doar prin detalii minuscule.
In ultimul an, o echipa de designeri de la Nike a dorit sa incheie dominatia tricoului standard. Rezultatul a reprezentat o piesa de imbracaminte care va reprezenta modelul de baza pentru tricourile companiei, indiferent de culoare sau tesatura, titreaza The Wall Street Journal. In noul design fiecare tricou va avea maneca la fel de lunga, astfel incat sa acopere aceeasi suprafata din biceps, o linie a gatului care sa reziste in timp si o consistenta a materialului care sa se pastreze chiar si dupa mai multe spalari repetate.
"La un anumit punct, trebuie sa intrebi: erau necesare toate aceste lucruri?", a declarat Trevor Edwards, vicepresedinte al Nike.
Este o intrebare care s-a pus de foarte multe ori in ultima vreme la sediul din Beaverton, statul Oregon, al companiei Nike. Noul model de tricou face parte dintr-o noua campanie la nivelul companiei de a simplifica liniile sale de productie si de a se concentra asupra stilurilor mai comerciale. Timp de mai multi ani, compania a invadat magazinele cu mii de modele ale campaniei Swoosh, care implicau costuri ridicate de productie. Noile tricouri, impreuna cu versiunile fara maneci si pantalonii trei-sferturi pentru femei sunt primele piese ale colectiei denumite Sports Essentials, care mai tarziu va include si alte modele de imbracaminte sport. La scurt timp dupa ce colectia va fi lansata, Nike va scoate treptat de pe piata vechile modele.
Proiectul Sports Essentials face parte dintr-un plan fiscal al companiei de a atinge venituri de 23 de miliarde de dolari (16,9 miliarde de euro) pana in 2011, adica o crestere de aproximativ 54% in comparatie cu acest an, concentrandu-se pe mai putine oportunitati, dar care ofera venituri mai ridicate.
De asemenea reprezinta o schimbare de atitudine a celui mai mare producator de incaltaminte si imbracaminte sport din lume, unde designerii puteau conta pe resuscitarea designului prin inovatii de la an la an. "In trecut ne-am concentrat pe tehnologie mai mult decat era necesar", a declarat Edwards.
Dar majoritatea vanzarilor Nike proveneau numai din cateva segmente. Anul trecut 35% din totalul vanzarilor de incaltaminte sport reprezentau 95% din venituri. Pe segmentul de imbracaminte sport 40% din modele au reprezentat 95% din totalul vanzarilor in 2006. In timp ce Air Jordan si Air Force 1 sunt printre cele mai bine vandute francize de pantofi sport din lume, alte produse ale Nike nu au inregistrat succese notabile si au tras compania in jos din cauza costurilor ridicate ale designului, dezvoltarii, transportului si depozitarii.
"Ei realizeaza ca nu au nevoie de 10-15 feluri de pantofi Jordan", a declarat Robert Samuels, analist la banca J.P. Morgan. "Ei se concentreaza cu adevarat exact pe produsele care nu se vand", a adaugat el.
Nike se reorganizeaza pentru a se dedica mai mult segmentelor care genereaza cel mai mare profit: echipamente de baschet, pantofi sport pentru alergat, fotbal si imbracaminte sport. Toate cele sase categorii sunt sub brand Nike. Se estimeaza ca in 2007 acestea sa reprezinte 75% din veniturile companiei.
Pentru Sports Essentials, divizia de imbracaminte a Nike a dorit sa realizeze cel mai bun tricou, sa-l promoveze printr-o campanie de marketing agresiva. "Ceea ce dorim este sa ne extindem in segmente previzibile in care stilul are un cuvant greu de spus", a declarat Roger Wyett, un executiv al Nike care a preluat conducerea diviziei de imbracaminte a Nike in aprilie 2006.
Pentru a realiza acest lucru, conducerea companiei a devenit extrem de preocupata de detaliile de design. Grupul a optat pentru o tesatura care reprezinta un amestec intre bumbac si un material absorbant, special proiectat pentru a oferi atingerea tesaturii de bumbac, dar si de a-l mentine pe cel ce-l poarta mai uscat.
Grupul a testat mai multe prototipuri de tricouri. Pentru Wyett a reprezentat provocarea de a redesena ceva considerat banal de aproape toata lumea. "Cea mai grea misiune este de a realiza ceva la fel de simplu precum un tricou", a subliniat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO