Business Internaţional

Louis Vuitton riscă să piardă supremaţia în topul brandurilor de lux

Louis Vuitton riscă să piardă supremaţia în topul...

Autor: Ştefan Stan

21.05.2013, 13:39 962

Louis Vuitton pierde teren şi este în pericol să fie detronat din poziţia de cel mai valoros brand de lux din lume, în timp ce competitori precum Prada sau Gucci câştigă cotă de piaţă, după cum arată un studiu recent, scrie Bloomberg.

Valoarea brandului Vuitton a scăzut cu 12% faţă de anul precedent, la 22,7 miliarde de dolari, conform datelor oferite în studiul BrandZ de Millward Brown Optimor, unul din liderii mondiali în cercetarea de piaţă.

În timp ce Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux de 8 ani consecutiv, companiile rivale gestionează mai bine compromisul dintre exclusivitate şi accesibilitate de preţ, conform aceluiaşi raport.

Valoarea brandului Gucci a crescut cu 48%, la 12,7 miliarde de dolari, clasificându-se pe locul 3 în clasamentul brandurilor de lux. Locul patru este ocupat de Prada, care a crescut cu 63%, la 9,45 de miliarde de dolari. Locul doi rămâne în continuare ocupat de Hermes, evaluat la 19,1 miliarde de dolari, valoare neschimbată faţă de anul trecut.  

„În timp ce consumatorii fac loc prin compromisuri articolelor de lux, care îi fac să se simtă mai bine, brandurile de mijloc sunt cele care simt cu adevărat impactul polarizării, susţine Millward Brown Optimor.

Rolex, Chanel, Cartier, Burberry, Fendi şi Coach au rotunjit lista primelor 10 banduri din lume, conform studiului. Apple a fost plasat din nou pe primul loc în clasamentul general al brandurilor, cu o valoare de 185 de miliarde de dolari.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO