Business Internaţional

Jacques Chirac alege biocombustibilii

03.10.2005, 19:11 11

Presedintele francez Jacques Chirac s-a alaturat campaniei de promovare la nivel national a biocombustibililor prin modificarea sistemului de alimentare a automobilului pus la dispozitie, iar numerosi membri ai administratiei prezidentiale i-au urmat exemplul.

In urma deciziei, pompele de alimentare de la palatul Elysee au fost modificate pentru a oferi si carburanti alternativi.

"Masina presedintelui, precum si jumatate din automobilele de la palatul Elysee functioneaza cu biomotorina obtinuta din seminte de rapita", a declarat, vineri, un purtator de cuvant al Presedintiei. Cel mai mare producator agricol din Europa a anuntat recent ca intentioneaza sa devina principalul producator european de biocombustibili, care ar urma sa asigure 7% din consumul total in 2010.

Franta produce atat biomotorina, obtinuta in cea mai mare parte din seminte de rapita, cat si etanol derivat din sfecla de zahar sau cereale. Sectorul agricol francez promoveaza puternic utilizarea noii tehnologii si beneficiaza de sprijinul presedintelui Chirac, fost ministru al agriculturii.

Initiativa presedintelui francez vine in urma orientarii generale a pietei auto mondiale spre autoturismele ecologice. Aceasta tendinta s-a facut remarcata, in mod deosebit, la salonul auto de la Frankfurt. Constructorii de automobile din intreaga lume si-au etalat, in cadrul celui mai important salon auto, vehiculele hibride, care combina motorizarea clasica, pe baza de petrol, cu cea electrica.

Noua orientare a pietei auto spre autovehiculele ecologice ar putea insemna, pentru economia franceza, sansa dezvoltarii unei noi industrii, mai ales in conditiile in care eficienta motorizarii hibride este contestata de o parte dintre producatori.

Reprezentantii unora dintre marii producatori auto, precum Mercedes si BMW, au semnalat unele dezavantaje ale acestui tip de motorizare, indoindu-se de ef icienta sa. Mai mult, Jean-Martin Foltz, directorul executiv al Peugeot-Citroen, preconizeaza ca autoturismele hibride nu vor detine o cota de piata mai mare de 1%-2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO