Business Internaţional

Ieftinirea LCD-urilor scade profitul Philips

15.04.2008, 16:20 15

Royal Philips Electronics, cel mai mare producator de electronice de consum din Europa, a raportat o scadere a profitului pe primul trimestru, peste estimarile analistilor, in conditiile reducerii vanzarilor si preturilor la televizoare cu ecran plat, scrie Bloomberg.
Profitul net a scazut cu 75%, pana la 219 milioane de euro comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand Philips a consemnat un castig din vanzarea de actiuni Taiwan Semiconductor Manufacturing.
Vanzarile au avansat cu 0,5%, pana la 5,97 miliarde de euro. Analistii anticipasera un profit de 276 milioane de euro.
Actiunile companiei au scazut cu 3,7% pe bursa din Amsterdam dupa ce castigurile din produse de consum s-au micsorat cu 45%, pana la cel mai scazut nivel din cel putin cinci trimestre. Actiunile companiei au pierdut 19 procente in acest an.
Directorul executiv al companiei, Gerard Kleisterlee, a declarat ca presiunea asupra marjelor de profit in cazul televizoarelor s-ar putea mentine. Philips, cel mai mare producator european de televizoare, a anuntat saptamana trecuta ca va renunta la operatiunile nord-americane neprofitabile.
"Rezultatele sunt din nou destul de slabe, in special din cauza mentinerii presiunii asupra marjelor" pe segmentul televizoarelor, a declarat Wim Zwanenburg, manager in cadrul Bank Degroof Group.
Philips este printre primele mari companii europene care si-au raportat castigurile pe primul trimestru. Profitul companiilor europene va scadea in 2008 pentru prima data in ultimii sase ani pe fondul impactului crizei pietelor de credit asupra economiei, indica estimarile analistilor. In Statele Unite, General Electric, care concureaza cu Philips pe segmentele de echipamente medicale si corpuri de iluminat, a anuntat castiguri in scadere pentru prima data in ultimii cinci ani si si-a redus estimarile pe acest an.
Pe 8 aprilie Philips a anuntat ca va acorda Funai Electric dreptul de a utiliza numele sau de marca pentru comercializarea de televizoare in America de Nord, unde Philips a obtinut o sesime din vanzarile de televizioare ce au totalizat 6,27 miliarde de euro anul trecut. Compania va actiona de asemenea in sensul impulsionarii castigurilor operatiunilor sale globale din domeniul televizoarelor cu ecran plat.
"Deocamdata", Philips nu intentioneaza sa ia masuri similare in ceea ce priveste divizia sa europeana, care este una "mai puternica", a anuntat directorul financiar al companiei, Pierre-Jean Sivignon.
Castigurile operatiunilor TV din State au de suferit din cauza "presiunii fundamentale asupra preturilor" manifestate pe o piata competitiva si in conditiile in care marca de televizoare a Philips este mai putin cunoscuta aici, arata Arent Jan Hesselink, purtator de cuvant al companiei.
Pierderile inainte de dobanzi, taxe si amortizare in cazul diviziei TV au crescut pana la 95 de milioane de euro in primul trimestru, de la 51 de milioane de euro cu un an in urma.
Divizia face parte din cea de produse de consum a Philips, cea mai mare a companiei, care a raportat o scadere de 5,5% a veniturilor si de 45% a castigurilor.
Kleisterlee incearca sa reorienteze compania catre segmente cu castiguri mai stabile, cum ar fi echipamentele medicale si corpurile de iluminat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO