Business Internaţional

Francezii de la Peugeot vor înjumătăţi numărul de modele produse, pentru a trece pe profit

Francezii de la Peugeot vor înjumătăţi numărul de...

Autor: Vlad Popescu

14.04.2014, 09:52 183

Peugeot, cel mai mare producător auto francez şi al doilea din Europa, speră să ajungă la o marjă de profit operaţional de 2% din vânzări până în anul 2018 şi ţinteşte o profitabilitate de 5% în perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie.

Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie şi va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro în ultimii doi ani şi jumătate.

Noua strategie se bazează pe reducerea numărului de modele produse la 26, de la 45 în prezent, precum şi pe extinderea agresivă pe pieţe din afara Europei, finanţată parţial prin planul de recapitalizare în urma căruia compania va fi controlată de statul francez, compania chineză de stat Dongfeng Motor şi familia Peugeot.

Dongfen şi guvernul francez vor contribui cu părţi aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluând în schimb câte 14% din acţiunile Peugeot, potrivit unui acord anunţat în luna februarie. Familia Peugeot va deţine, după operaţiune, 14% din titluri, faţă de 25,5% în prezent.

Tavares a fost, până anul trecut, director de operaţiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.

"Grupul va continua să repoziţioneze cele trei mărci, clarificând gama de modele. Reducerea numărului de modele va permite companiei să acopere mai bine piaţa şi să îmbunătăţească marjele de profit prin ţintirea celor mai profitabile segmente", se arată într-un comunicat transmis luni de Peugeot, care se referă la mărcile Peugeot, Citroen şi DS.

Peugeot a fost una dintre princnipalele victime ale crizei economice din Europa, unde vânzările de automobile au scăzut în ultimii şase ani şi au ajuns la minimul ultimilor 20 de ani. Cota de piaţă a companiei franceze în Europa a coborât anul trecut la 10,9%, faţă de 12,8% în 2007.

Dependenţa ridicată de piaţa europeană, cu vânzări modeste în afara continentului, s-a dovedit a fi principala vulnerabilitate a companiei franceze.

Peugeot a început anul trecut în Franţa un program de disponibilizări care vizează 11.200 de angajaţi, sau 17% din numărul total de salariaţi pe plan local, şi a închis o fabrică din apropierea Parisului.

Compania a anunţat luni că va reorganiza şi operaţiunile de vânzări, vizând triplarea afacerilor din China până în 2020, în parteneriat cu Dongfeng Motor. De asemenea, Peugeot vizează să treacă pe profit în Rusia şi America Latină.

Anul trecut, Peugeot a realizat 42% din vânzări în afara Europei, faţă de 38% în 2008. Fostul CEO al grupului, Philippe Varin, a promis în urmă cu aproximativ 4 ani că, până în 2015, ponderea vânzărilor din afara Europei se va ridica la 50%, cu accent puternic pe China.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO