Business Internaţional

Ford isi poate permite sa ia decizii de design riscante

17.01.2005, 00:00 13

Redresarea financiara a Ford Motors se afla intr-un stadiu care sa ii permita companiei sa isi asume riscuri legate de designul masinilor sale si de bugetul pentru proiecte care vizeaza protectia mediului, a declarat Bill Ford, citat de Financial Times. Ford a declarat ca planul de a castiga 7 miliarde de dolari (5,3 mld. euro) pana anul viitor ramane valabil. "Suntem foarte increzatori in viitor: echipa de management este pusa la punct, am redevenit profitabili, cashflow-ul este din nou pozitiv si veti vedea ca ne vom orienta pe mai multe domenii", a declarat Ford.


El a pus accentul pe noile produse ale companiei: Fairlane, conceptul care combina elementele unui vehicul utilitar cu cele ale unuia destinat transportului de persoane, si noul Fusion, de clasa medie, care are un design mai agresiv decat modelele lansate anul trecut. Nick Scheele, care se va retrage la sfarsitul acestui an din functia de presedinte si director operational, a scos in evidenta Shelby GR-1, noul concept de supermasina, care are un motor de 605 cai-putere. Ford a castigat premiul de camioneta anului pentru Escape SUV, un hibrid care functioneaza atat cu benzina, cat si electric, si a dezvaluit ca are in vedere proiecte care sa protejeze mediul.


Compania a anuntat anul trecut vanzarea primului lot de minibusuri propulsate de motoare cu combustie interna pe baza de hidrogen catre administratia statului Florida. Cu toate acestea, folosirea unui motor cu ardere interna, care utilizeaza de obicei produse petroliere, arata ca aceste vehicule sunt intr-un stadiu de evolutie intermediar. Celulele electrice, care realizeaza reactia hidrogenului cu aerul, in urma careia rezulta apa, sunt considerate de majoritatea producatorilor auto ca fiind solutia pe termen lung.


Dar Ford a declarat ca grupul nu va renunta la strategia de crestere a profitului, neglijand in oarecare masura cota de piata. Anul trecut a pierdut 1,2 puncte procentuale din piata americana in momentul in care a renuntat la vanzarea de masini catre companiile de inchirieri. Profitul pentru primele zece luni ale anului 2004 a fost de 1,4 miliarde de dolari (870 de milioane de euro), dupa ce compania inregistrase pierderi in anul precedent.


"Desi nu suntem atat de preocupati de cota de piata, ne intereseaza foarte mult credibilitatea noastra financiara din ultimii ani", afirma Ford. "Dorim sa crestem credibilitatea brandului nostru, prin dezvoltarea de noi produse care sa ne permita sa abordam mult mai agresiv piata clientilor retailerilor".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO