Business Internaţional

Facilitatile nu au impulsionat vanzarile de automobile

03.04.2003, 00:00 7

Principalele trei companii producatoare de automobile din Statele Unite, General Motors, Ford sI Chrysler, au raportat o scadere a vanzarilor inregistrate in luna martie pe piata interna, chiar daca au majorat facilitatile pe care le acordau in scopul impulsionarii vanzarilor.
Oficiali ai companiilor producatoare de automobile au aratat ca vanzarile totale au ramas aproape neschimbate comparativ cu primele doua luni ale anului, cifrele lunii martie fiind usor mai ridicate decat asteptarile. Astfel, industria va inregistra, conform asteptarilor, numai un declin modest pe intregul an fata de rezultatele anului anterior. Oficiali ai General Motors, liderul acestei industrii, si Ford Motor Co, aflat pe locul secund, au declarat ca nu intrevad un declin semnificativ al vanzarilor dupa declansarea razboiului din Irak in comparatie cu prima parte a lunii.
General Motors Corp a raportat o scadere de 3% a vanzarilor pana la 387.786 de unitati. Vanzarile de automobile au scazut cu 5,3%, iar cele de camioane usoare cu 1,7%.
GM a lansat o oferta de finantare de pana la cinci ani, cu dobanda zero, ce priveste practic toate modelele sale, masura trebuind, in opinia conducerii companiei, sa contracareze scaderea increderii consumatorilor.
Cheltuielile de consum din Statele Unite au stagnat la inceputul anului 2003, iar increderea consumatorilor a inregistrat cea mai scazuta valoare din ultimii 10 ani in zilele premergatoare declansarii razboiului din Irak. Inainte de inceperea razboiului, analistii prevazusera ca vanzarile de automobile de pe piata americana se vor incadra intre 16 milioane si 16,5 milioane de unitati in 2003, in comparatie cu 16,8 milioane de unitati in 2002.
Chrysler Group a anuntat o scadere de 3% a ratei vanzarilor sale zilnice pana la un total de 201.941 de unitatI pe intreaga luna.
Vanzarile Ford Motor Co. au scazut cu aproximativ 8% in luna martie pana la 302.463 de unitati. Toate marcile grupului, cu exceptia Volvo si Land Rover, au inregistrat un declin al vanzarilor fata de anul anterior.
Ford a anuntat ca va lansa o oferta de finantare similara celor lansate de GM si Chrysler, aratand ca se asteapta ca aceste oferte sa determine o crestere a vanzarilor pe intregul an.
Pe de alta parte Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. si alti producatori asiatici de automobile si-au majorat cota detinuta din piata de automobile a Statelor Unite, piata ce a inregistrat un declin sub asteptari luna trecuta. Aceasta crestere a fost obtinuta ca urmare a lansarii de noi modele.
Toyota, Honda, Hyundai Motor Co. si alte sapte producatoare de automobile din Asia si-au majorat cota detinuta din piata americana cu 2,1% pana la 33,4%, conform Autodata Corp.
Strategia imbratisata de General Motors Corp si alte companii americane de a utiliza unele facilitati pentru a-si atrage cumparatori nu da roade, consumatorii preferand noile modele cum ar fi modelul Sienna al companiei Toyota si Accord al companiei Honda. Ambele companii japoneze intrevad profituri record ca urmare a lansarii de noi modele.
In luna martie, producatorii de automobile au cheltuit in medie 3.268 de dolari pe automobil pe facilitati cum ar fi credite cu dobanda zero sau discounturi, in crestere cu 1,4% fata de luna februarie.
General Motors, Ford si Chrysler au oferit facilitati a caror valoare a fost de doua ori mai mare decat media facilitatilor oferite de Toyota, Nissan si Honda, conform CNW.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO