Business Internaţional

Din nostalgie pentru vechile obiceiuri, chinezii bogaţi cumpără biciclete de lux, care costă cât salariul mediu pe trei ani

Din nostalgie pentru vechile obiceiuri, chinezii bogaţi...

Autor: Bogdan Cojocaru

26.12.2012, 17:11 1382

Chinezii bogaţi cumpără biciclete care costă cât echivalentul salariului mediu pe trei ani din China, motivaţi de nostaligia vremurilor când principalul mod de transport era pe două roţi, scrie agenţia Thomson Reuters.

China este în prezent cea mai mare piaţă auto din lume. Aici, vânzările de biciclete din gamele de vârf ar putea creşte cu până la 15% pe an pe măsură ce acest mijloc de transport nevine un simbol al statutului executivilor bogaţi.

Yu Yiqun, director la o companie de publicitate din capitala chineză, merge la muncă pe bicicleta sa favorită, un Alex Moulton făcut artizanal la comandă care a costat 16.000 de dolari.

“Ar putea fi singura bicicletă de acest fel din Beijing. Este precum Rolls-Royce-ul bicicletelor. O piesă clasică, construită artizanal”, spune Yu, în vârstă de 40 de ani. El are 35 de biciclete de lux.

“Îmi amintesc cum tatăl meu mă ducea pe bicicletă la oraş, iarna, pe o distanţă de 40 de kilometri când afară erau minus 40 de grade celsius. Pe atunci, bicicleta era mijlocul de trasport care-ţi îndeplinea visul de a călători departe. Era un mijlc de transport relativ ieftim , dar care cerea forţă.”

Yu simbolizează noua cultură pe două roţi din China, unde executivii bogaţi, conştienţi că trebuie să trăiască sănătos, îşi îmbunătăţesc stilul de viaţă. În unele cazuri, ei îşi abandonează maşinile strălucitoare şi pornesc la drum cu biciclete mai scumpe decât o maşină.

“Cererea pentru articole de lux obişnuite precum maşinile premium şi ceasurile a ajuns la un punct de saturaţie. Grupurile cu venituri mari preferă acum luxul pe două roţi pentru a-şi etala unicitatea gustului şi stilul de viaţă sănătos”, a explicat Zhou Jiannong, manager la Rbike Networks.

Un distribuitor din Hong Kong încearcă să onoreze o comandă de 1.000 de biciclete de lux care vor fi oferite angajaţilor ca bonusuri de sfârşit de an de o companie financiară.

“Oamenii s-au săturat de cadouri convenţionale precum vinuri sau tutun. Pentru cei de pe continent, o bicicletă este un cadou grozav care arată unicitatea stilului de viaţă”, spune Adam Wong, director executiv la Komda Bicycles din Hong Kong. Preţul mediu al bicicletelor comandate de bancă este de 480 de dolari.

Firma de modă Shanghai Tang, dornică să se înfrupte dintr-o bucată din această prăjitură, s-a aliat cu producătorul olandez de biciclete Colossi Cycling pentru a construi biciclete destinate doar Chinei, piaţă cu o cerere estimată la 28 de milioane de unităţi pe an.

“Gamele high-end vor fi principala sursă de creştere pentru piaţa chineză. În China, bicicletele sunt mai mult decât un mijloc de transport. Ele au devenit o modă”, a afirmat Terry Liu, analist la Fubon Research din Taiwan.

Ediţii limitate scumpe precum cele ale brandurilor Colnago, din Italia, şi Look, din Franţa, pot costa până la 38.700 de dolari bucata, aproape de 100 de ori mai mult decât o Flying Pigeon mai scumpă, bicicleta oficială a Chinei, apărută în anii ‘50. Dar preţul nu este un impediment pentru chinezii bogaţi porniţi în căutarea bicicletei de vis.

“Oamenii de afaceri nu se uită la preţ. Ei caută calitatea. Bicicletele acestora au piese din import care se conformează gusturilor şi nevoilor lor”, a spus Zhang Lei, director la un distribuitor de hârtie. El intenţionează să cheltuiască 1.500 de dolari pentru a-şi înnoi bicicleta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO