Business Internaţional

Dezbateri aprinse înainte de lansarea de către UE a unei iniţiative de simplificare a rezervării de călătorii pe distanţe mari

Dezbateri aprinse înainte de lansarea de către UE a...

Autor: Catalina Apostoiu

28.02.2023, 00:06 127

Planificarea şi achiziţia de bile­te pentru călătorii care combină mij­loace diferite de transport pot fi foarte dificile pentru cei care călă­toresc în UE. Pentru a compara dife­rite opţiuni, mulţi recurg la servicii digitale.

O nouă iniţiativă la nivel de bloc ce urmează să intre în vigoare în luna iunie are drept obiectiv o integrare mai bună a transportului public şi serviciilor de transport feroviar pen­tru un transport multimodal de pasageri simplificat.

În acest context, o dezbatere a­prin­să a izbucnit între companiile de transport feroviar şi platformele inde­pendente de ticketing, scrie Euractiv.

Ambele părţi încearcă să influen­ţeze Comisia Europeană înaintea lansării iniţiativei privind serviciile de mobilitate digitale multimodale (MDMS).

Conform iniţiativei, călătorii vor putea vizualiza o gamă de opţiuni de călătorie pentru a ajunge la destina­ţie, de la zboruri, la călătorii cu auto­buzul şi călătorii transfrontaliere pe calea ferată. Pe lângă preţ şi durată, pasagerii vor fi informaţi şi cu privire la amprenta de carbon a fiecărui mod de transport.

Menită iniţial să înlesnească rezervarea de călătorii cu trenul pe distanţe lungi, iniţiativa a fost extinsă pentru a include o gamă mai largă de opţiuni de călătorie.

Robin Loos, ofiţer de transport sus­tenabil în cadrul organizaţiei BEUC, a declarat că iniţiativa are po­tenţialul de a îmbunătăţi foarte mult actualul sistem de rezervare pentru trenuri pe distanţe lungi, pe care îl descrie ca fiind „de coşmar“.

După ani de dezbateri privitoare la modalităţile de încurajare a călă­toriilor mai sustenabile, Loos consi­deră noua iniţiativă drept un „câştig pentru consumatori“.

Companiile de transport feroviar din UE critică însă iniţiativa ca fiind exagerat de favorabilă platformelor digitale, argumentând că părţi din aceasta le subminează operaţiunile.

Comentariile privind starea precară a sistemului de rezervare a călătoriilor pe calea ferată au fost res­pinse de către Alberto Mazzola, di­rec­tor executiv al CER, o importantă asociaţie din sectorul feroviar.

De cealaltă parte, asociaţiile care reprezintă platformele de booking susţin că iniţiativa este una revolu­ţionară.

Emmanuel Mounier, secretar general al uneia dintre acestea, Travel Tech, a declarat că firmele de transport feroviar sunt vinovate pentru barierele ce stau în calea îm­bunătăţirii sistemelor de ticketing.

Dezbateri aprinse au existat şi înaintea prelungirii cu zece ani, până în 2032, a serviciilor gratuite de roaming în UE.

Ţările UE au făcut presiuni pentru măsuri favorabile furnizorilor telecom, cea mai mare parte a acestora fiind foste monopoluri de stat, în timp ce legislatorii UE sunt în mod tradiţional mai sensibili la interesele consumatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO