Descoperire surprinzătoare în lumea astronomiei: Planetele asemănătoare Pământului sunt mai degrabă regula decât excepţia în Calea Lactee

Descoperire surprinzătoare în lumea astronomiei:...

Autor: Bogdan Cojocaru

05.11.2013, 13:08 261

Planetele asemănătoare Pământului sunt mai degrabă regula decât excepţia în Calea Lactee, potrivit unui studiu bazat pe datele agenţiei spaţiale americane NASA care sugerează că una din cinci stele de tipul Soarelui din galaxia noastră are în jurul ei câte o planetă de mărimea Terrei poziţionată astfel încât să poată păstra apa lichidă, un ingredient esenţial pentru apariţia şi întreţinerea vieţii.

Analiza, bazată pe date colectate timp de trei ani de telescopul spaţial Kepler al NASA, a găsit că galaxia adăposteşte 10 miliarde de planete care ar putea întreţine viaţa, scrie agenţia Thomson Reuters.

Numărul creşte exponenţial dacă în calcul sunt incluse planetele stelelor mai reci de tip pitică roşie, predominante în Calea Lactee.

“Planetele par mai degrabă să fie regula şi nu excepţia”, a afirmat conducătorul proiectului, Erik Petigura, cercetător la Universitatea California. Petigura şi-a creat propriul software pentru analizarea informaţiilor furnizate de telescop şi a descoperit 10 planete cu mărimi de până la de două ori diametrul Terrei orbitând în jurul stelelor părinte la distanţa potrivită pentru a avea apă lichidă la suprafaţă. Descoperirile au fost făcute în constelaţia Cygnus. Prin extrapolare, Petigura şi echipa sa au găsit că 22% din cele 50 de miliarde de stele asemănătoare Terrei din Calea Lactee ar putea avea planete de mărimea Pământului poziţionate astfel încât să aibă apă lichidă.